رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اشاره به اجرای محدودیت های تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در شهرهای قرمز و بالای ۲۰۰ هزار نفر گفت: افزون بر ۷۵ هزار قبض جریمه فقط در بحث تردد شبانه توسط دوربین های نظارتی در این شهرها اعمال شده است.

به گزارش ندای گیلان،سرهنگ امیر طالبی با بیان اینکه اجرای محدودیت های ترافیکی و کرونایی از اول آذرماه در دستور کار پلیس قرار دارد، افزود: علاوه بر محدودیت تردد شبانه در شهرهای قرمز و بالای ۲۰۰ هزار نفر، منع آمد و شد در ورودی و خروجی شهرهای قرمز و نارنجی از لحاظ شیوع کرونا اعمال شده است.

وی با اشاره به وضعیت شهرهای گیلان از نظر شیوع کرونا اظهار داشت: در این فاصله زمانی شهر رودبار از وضعیت قرمز خارج شد ولی شهرهای انزلی، تالش، رودسر و آستارا در وضعیت قرمز کرونایی هستند بنابراین محدودیت تردد شبانه از ۲۱ تا ۴ صبح برای آنها اعمال می شود.

وی با تاکید بر اینکه شهر رشت نیز با وجود نارنجی بودن بدلیل جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر شامل محدودیت تردد شبانه می شود، تصریح کرد: بعضی از افراد مجوز تردد شبانه را دارند اما ممکن است توسط دوربین ها اعمال قانون شده باشند.

سرهنگ طالبی تصریح کرد: در عین حال این افراد برای این موضوع نگرانی نداشته باشند زیرا درصورت ثبت جریمه آنان در سامانه پلیس این امکان وجود دارد در بازبینی حذف شود.

وی با اشاره به اینکه ترددها در رصد ویژه پلیس قرار دارد و دوربین های کنترل ترافیک و پلیس با حضور فیزیکی این رصد را انجام می دهد، اظهار داشت: افراد از تردد غیر ضروری پرهیز کنند بویژه کسبه واحدهای صنفی خود را زودتر از ساعت ۲۱ تعطیل کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی گفت: در حال حاضر در یکساعت اول محدودیت ها یعنی بین ساعت ۲۱ تا ۲۲ تردد بالاست و بیش از پنج هزار فقره جریمه برای محدودیت شبانه شهر رشت صادر شده است؛ بنابراین شهروندان از ترددهای غیر ضروری بپرهیزند.

رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به حساسیت ویژه ای که به منظور حفظ سلامتی مردم در منع آمد و شد شبانه وجود دارد، گفت: محدودیت هایی در ستاد کرونا برای شب یلدا پیش بینی می شود که به صورت ویژه در دستور کار قرار می گیرد.

ایرنا