رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بسیاری از بیمارستان‌های استان به علت شرایط ایجادشده ناشی از شیوع کرونا در بخش درآمد، با چالش‌های عدیده‌ای روبه‌رو شده‌اند، گفت: زیرساخت‌های درمانی گیلان حتی به گفته مسئولان وزارت بهداشت و مسئولان کشور بسیار فرسوده است.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان سالاری با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد از صنوف و مشاغل استان گیلان پروتکل‌های بهداشتی مورد تأکید ستاد ملی کرونا را رعایت نمی‌کنند اظهار داشت: در تلاش هستیم این معضل را برطرف کنیم و سطح رعایت پروتکل‌ها در صنوف را به ۸۰ درصد برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تولید ماسک در استان را در ماه‌های گذشته با مشارکت گسترده همه نهادها، جامعه خیران، گروه‌های جهادی و برخی واحدهای تولیدی مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط فعلی و پیش‌بینی‌هایی که از ماه‌های آینده داریم لازم است در این بخش جدیت بیشتری انجام شود.

سالاری افزایش تولید ماسک و توزیع آن در سطح استان گیلان به عنوان یک نیاز ضروری و یکی از ملزومات مهم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را خواستار شد و تصریح کرد: احتمال می‌دهیم در ماه‌های بعد تولیدات ماسک در گیلان کفاف نیازهای استان را ندهد بنابرایم باید این قلم کالا را از سایر استان‌ها وارد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه به شکل میانگین حدود ۷۰ درصد از صنوف استان گیلان موازین بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در امر فرهنگ‌سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا مؤثر هستند و در صورت تحقق این امر کشورمان از این حیث به آمار میانگین جهانی نزدیک‌تر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه بسیاری از بیمارستان‌های استان به علت شرایط ایجادشده ناشی از شیوع کرونا در بخش درآمد، با چالش‌های عدیده‌ای روبه‌رو شده‌اند افزود: در سال گذشته، امکانات و تجهیزات بسیار زیادی در جهت ارائه خدمات باکیفیت‌تر به مردم به این مراکز داده شده است.

سالاری ارائه خدمات مستمر و منظم درمانی و بهداشتی از سوی کادر سلامت به مردم و مراجعه‌کنندگان را رسالتی خطیر که با جدیت در حال انجام است خواند و ابراز داشت: هدف ما این است که بیماران و آحاد مردم خدمات بهداشتی و درمانی را در سطح استان گیلان به ‌صورت منظم و مستمر دریافت کنند.

وی تلاش جهت تهیه ماسک با قیمت و کیفیت مناسب برای گروه‌ها و اقشار آسیب‌پذیر از طریق سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت را از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواند و گفت: زیرساخت‌های درمانی گیلان حتی به گفته مسئولان وزارت بهداشت و مسئولان کشور بسیار فرسوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اقدامات قابل توجهی که در جهت استقرار و افزایش زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان انجام شده است را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با توجه به نیازهای فراوان بخش سلامت استان گیلان بدون شک این اقدامات کافی نیست و باید بیشتر از این‌ها در این امر تلاش شود.

تسنیم