شهردار شاندرمن گفت: بیش از 70 درصد از شهر شاندرمن فاقد سیستم اگو می باشد و این نیز زیر نظر آب و فاظلاب شهری می باشد و شهرداری هیچ نقشی ندارد اما با پیگیری ها قرار است طرح جامع سیستم فاظلاب در شاندرمن طراحی و اجرایی شود.

به گزارش ندای گیلان،گروه تلگرامی “چمه خاصه شاندرمن” با برگزاری چالشی با نام صندلی داغ به گفتگو با مسئولین می پردازد. در این چالش سوالات توسط مصاحبه کننده مطرح شده و مسئول مورد نظر با ارسال پاسخ صوتی خود به سوالات مطرح شده پاسخ می دهد.  شهردارشاندرمن سید نظام عبدالحسین زاده پاسخگوی این دوره از چالش صندلی داغ بود. گزیده ای  از پرسش و پاسخ های مهم این گفتگو تقدیم مخاطبان می شود؛

چهل درصد شهر شاندرمن را بافت های فرسوده تشکیل داده است /اگر مدرک مالکیت ارائه دهند پروانه ساخت می دهیم

 

جناب آقای عبدالحسین زاده اولین سوالی که می توان مطرح کرد  در زمینه  بافت های فرسوده داخل شهر است ، مغازه های قدیمی و کلنگی ، چرا در این رابطه اقداماتی صورت نمی گیرد و برنامه شهرداری در این زمینه چگونه است؟

ضمن عرض سلام و تقدیرو تشکر از دست اندر کاران این برنامه . در رابطه با بافت های فرسوده باید به عرض شما برسانم که هر شهری دارای بافت های فرسوده ای می باشد که معمولا در کمیسیون هایی مربوطه ای که در استانداری و راه و شهرسازی تشکیل می شود بافت های فرسوده مشخص و تصویب می شوند و در زمانی که این شناسایی ها انجام گرفت قوانینی  وجود دارد که همان بافت های فرسوده در دستور کار شهرداری همان شهر قرار می گیرد و شهرداری ها هم می تواند به آنها با عوارض ۵۰ درصد یروانه ساخت بدهند اما در رابطه با شاندرمن متاسفانه تا کنون مصوبه ای شکل نگرفته  است ، جلساتی تشکیل شده است و ما پیگیر هستیم تا این بافت های فرسوده ای که بیش از چهل درصد از شهر شاندرمن  را تشکیل می دهند چهره ای جدید به خود بگیرند . بنده از روزی که بعنوان شهردار شهر شاندرمن انتخاب شدم اعلام کردم و اینجا نیز مجدد اعلام می کنم  عزیزانی  که صاحبان این ساختمان ها و مغازه های فرسوده هستند و زمین هایشان دارای مدرک است هر نوع مدرکی که دال بر هویت دار کردن ساختمان، مغازه و زمین هایشان است را ما بعنوان درجا سازی پروانه می دهیم و تا کنون هم بوده اند که مراجعه کردند و پروانه داده شده است.

 

  زمین پارک جنگلی کفود به شهرداری شاندرمن تحویل داده شده است/ این پارک قطب گردشگری غرب گیلان است/از سرمایه گزاران خصوصی دعوت به همکاری می کنم

 

در رابطه با پارگ جنگلی شاندرمن توضیح می دهید که در چه مراحل و شرایطی قرار دارد؟

بنده بنا ندارم تا عزیزانی که قبل از ما حضور داشته اند را محکوم کنم دست این عزیزان درد نکند اما با توجه به کم کاری های گذشته ، این پارک در سال ۱۳۹۲ کاملا اجرا کردن آن منتفی و از گردش کاری سازمان جنگل ها و مراتع نیز خارج شده بود که با پیگیری های شبانه روزی شهرداری و شورای شهر و مراجعات مختلف به نهادهای مختلف و پیگیری های آقای استاندار محترم و دکتر تاجیک  موفق به ثبت آن در تاریخ ۱۳/۷/۹۵ در دفتر خانه رسمی ۳۷۳ رشت شدیم و طبق تفاهم نامه ای با مدیر کل منابع طبیعی استان رسما سند آن تحویل شهرداری شاندرمن گردید و زمین را تحویل گرفتیم و نامه ای نیز در همین زمینه به منابع طبیعی شهرستان آمده است. در آینده  نزدیک این ۲۶ هکتار پارک جنگلی کفود که یک تحول بزرگی در عرصه های مختلف می تواند برای شاندرمن ایجاد  کند و یکی از قطب های گردشگری غرب گیلان باشد اجرایی می شود این  مژده من به مردم شاندرمن است که ان شاءالله اجرایی می شود. لازم به ذکر است که فرماندار محترم نیز در کمیته اجرایی صد میلیون تومان اعتبار برای این پارک در نظر گرفتند و همچنین جا دارد اینجا اعلام آمادگی  کنم که فضا برای سرمایه گذاران خصوصی نیز باز است و می توانند در این طرح مشارکت داشته باشند.

 

بیش از ۷۰ درصد از شهر شاندرمن سیستم فاضلاب زیرزمینی ندارد

 

مخاطبان سوال کرده اند که در رابطه با اگو(فاضلاب) شهرک فرهنگیان و خیابان فردوسی ، شهرداری چه برنامه ای دارد ؟

متاسفانه بیش از ۷۰ درصد از شهر شاندرمن فاقد سیستم اگو می باشد و این نیز  زیر نظر آب و فاظلاب شهری می باشد و شهرداری هیچ نقشی ندارد اما با پیگیری هایی که انجام گرفته است مصوب شده است و قرار بر این است که طرح جامع سیستم فاظلاب  در شاندرمن طراحی و اجرایی شود. در رابطه با شهرک فرهنگیان و فردوسی بنده چندین بار در فرمانداری اعتراض کرده ام و قرار بر این شده است که فرماندار محترم  اعتباری در نظر بگیرند. با برآوردی که شده است هزینه راه اندازی سیستم اگو در شهرک فرهنگیان ۳۰۰ میلیون است که  گویا در این زمینه برای امسال اعتباری در نظر گرفته نشده است.

 

انباشت زباله در پشت مخابرات موقتی است/برخی همشهریان رعایت نمی کنند

 

در رابطه با انباشت زباله های پشت ساختمان مخابرات شهر و پایان دادن به این معضل چطور؟

زباله یکی از معضل های بزرگ شهرهای ایرانی بخصوص شهرهای گیلانی می باشد در سایر کشورها زباله را طلای سیاه می دانند اما  متاسفانه چون مدیریت درستی در ایران انجام نمی گیرد زباله یک معضل کشوری شده است .

در مورد زباله های پشت مخابرات و مدرسه و حسینیه هم همه شما شاهد می باشید که این زباله ها از قبل در این محوطه بودند و کاملا رها بودند بنده آمدم پیگیری کردم و از طریق استانداری محترم توانستم قراردادی با سازمان باز یافت شهرداری کمپوست رشت ببندیم که از تاریخ ۱۲/۱۱/۹۳ زباله های شهرداری بر طبق این قرار داد به کارخانه کمپوست که در سراوان استقرار دارد  انتقال داده می شود  و در رابطه با دپو زباله ها  در آن مکان هم باید گفت این امر موقتیست جهت جمع آوری کلی زباله ها تا به حد و نصابی برسد جهت انتقال به کارخانه، متاسفانه برخی از همشهریان هم رعایت نمی کنند و خودسر بدون هماهنگی زباله های خود را در آن مکان رها می سازند.

 

دستمان خالی است؛ استانداری می گوید فقط زباله و حقوق پرسنل/اداره برق بین ماسال و شاندرمن تبعیض قائل می شود

 

در رابطه با موزاییک فرش ، پیاده روها ، خاموشی چراغ های روشنایی بالا بازار شهر نیز توضیحاتی بفرمائید؟

همه شما می دانید کل شاندرمن فاقد فرش موزاییک استاندارد بود بنده نیز از سال گذشته شروع کرده ام و یک روزه هم که نمی توان کل شهر را موزاییک فرش کرد مگر شهرداری چقدر اعتبار دارد کل اعتبار امسال شهرداری یک میلیاردو ششصد هزار تومان است که از این اعتبار ۸۰۰ میلیون اختصاص  به کار های عمرانی دارد ، یک متر مربع موزاییک فرش حدودا ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان هزینه دارد آیا می توان یک ساله این کار هارا به پایان رساند؟ ما باید به مرور با این بودجه بتوانیم کارهارا انجام دهیم در رابطه با موزاییک فرش بالا بازار هم ما طرح تهیه کردیم که این طرح هم باید تصویب شود که این هم اعتبار می خواهد که یک ریال هم دولت به ما نمی دهد. الان هم این طرح را ما برده ایم کمیسیون ماده ۵ که ان شاءالله هر وقت ابلاغ شد پیمانکار می گیریم و کار را شروع می کنیم. دستمان خالی است، استانداری به ما می گوید فقط حقوق پرسنل و زباله اما ما به این کار بسنده نمی کنیم و سعی می کنیم و کردیم که کارهای عمرانی شهرمان را ادامه دهیم.

در رابطه با روشنایی شهرداری فقط یک واسطه است ما هم دوست داریم شهرمان روشن باشد بارها به اداره برق اعتراض کرده ام متاسفانه اداره برق کم کاری می کند و بین ماسال و شاندرمن تبعیض قائل می شود.

 

زمین های آیروم هنوز به شهرداری تحویل داده نشده است

 

در رابطه با سند بعضی از زمین هایی که از آیروم خارج شده اند و زیر نظر شهرداری می باشند و ظاهرا برای دریافت سند مالکیت خود نیز باید مبلغی به شهرداری شاندرمن بپردازند نیز توضیح دهید؟

زمین های آیروم هنوز به شهرداری واگذار نشده اند ما در رابطه با صدور مجوز سند، مالک می آید و یک بار عوارض تفکیک می دهد هم برای سند گرفتن و هم برای پروانه گرفتن عوارض بابت تفکیک است.

 

در رابطه با نداشتن شعبه بانک ملت در شاندرمن لطفا توضیح دهید؟

با توجه به خصوصی شدن بانک ها و اینکه بانک های دولتی به تعداد کمی وجود دارند که این تعداد کم نیز به دنبال سود دهی خود می باشند  به این بهانه  حدود چهار سال پیش بانک ملت شعبه شاندرمن خود را جمع آوری کرد که البته ما نامه نگاری هایی در این زمینه داشته ایم و پیگیر هستیم. در پایان از تمامی عزیزان که دغدغه شهر شاندرمن را دارند تشکر می کنم خوشحالم که در جمع مجازی شما حضور داشتم از آقای سید فائز فرزانه و آقای سلمان تشکر می کنم.ماسال نیوز