منابع حقوقی مصر فاش کردند که تعداد افراد بازداشت شده در تظاهرات قاهره و استان‌های مصر در روزهای جمعه و شنبه گذشته علیه نظام حاکم از ۶۵۰ نفر عبور کرده است.

به گزارش ندای گیلان و به نقل از عربی ۲۱، منابع حقوقی مصر فاش کردند که تعداد افراد بازداشت شده در تظاهرات قاهره و استان‌های مصر در روزهای جمعه و شنبه گذشته علیه نظام عبدالفتاح السیس، رئیس جمهوری این کشور از مرز ۶۵۰ نفر عبور کرده و ۳۰۰ نفر از آنها به طور یکجا عصر روز گذشته- یکشنبه- برای بازجوئی به دادستان عالی امنیت دولتی مصر احضار شدند.

این منابع اعلام کردند که غیر از ۳۰۰ نفر مذکور صبح امروز نیز از ۶۰ بازداشتی دیگر بازجوئی شد و دادستانی حکم ۱۵ روز حبس برای آنها صادر کرده است.

شاهدان عینی حاضر در روند تحقیقات تأکید کردند که نیروهای امنیتی ماهینور المصری، همکار و فعال حقوقی مصری را هنگام خروج از دادستانی در مقر دادگاه جدید قاهره پس از انجام تحقیقات بازداشت کردند.

یکی از وکلای حاضر در روند بازجوئی گروه نخست تأکید کرد که بیشتر آنها از فروشندگان خیابانی حاضر در میادین استان‌ها در اثنای تظاهرات بوده و بیشتر آنها از استان‌های سوئز، قاهره و اسکندریه هستند.

جمعه گذشته تظاهراتی در چندین شهر مصر علیه عبدالفتاح السیسی برگزار شد که در برخی استان‌ها تظاهرکنندگان سرکوب و بازداشت شدند.