رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا گفت: ۵۴ تبعه جمهوری آذربایجان که برای زیارت عازم قم بودند، به علت موانع حاصل از برف و سرما از مسیر بازگشته و در حسینیه حرم امامزادگان این شهرستان اسکان یافتند.

به گزارش ندای گیلان،رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا گفت: ۵۴ تبعه جمهوری آذربایجان که برای زیارت عازم قم بودند، به علت موانع حاصل از برف و سرما از مسیر بازگشته و در حسینیه حرم امامزادگان این شهرستان اسکان یافتند.

جمشید مهدوی روز پنجشنبه اظهار کرد: پیش از این در هفته جاری نزدیک به ۱۰۰ مسافر خارجی و داخلی گرفتار در برف، در حسینیه و زائرسرای حرم امامزادگان آستارا اسکان داده شده است.

وی افزود: اسکان در بخش های مختلف بقعه امامزادگان رایگان است و اغلب مسافران تقاضای اینترنت رایگان دارند و در اختیار آنها گذاشته می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا ادامه داد: حرم امامزادگان از دیرباز مورد توجه عاشقان اهل بیت (ع) و مسافران بوده و زائرسرای آن با عنوان هتل آپارتمان نور، با دو هزار و ۱۰۰ متر مربع فضا و ۱۲ سوئیت در دهه فجر امسال افتتاح شد و برای ساخت آن ۳۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

با توجه به حذف روادید برای اتباع جمهوری آذربایجان در سفر به ایران، روزانه نزدیک به سه هزار تبعه آذری برای خرید مایحتاج خود از مرز آستارا به ایران وارد می شوند.

امامزادگان ابراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند.

irna