فرمانده انتظامی استان گیلان گفت:مشکلات خانوادگی با ۵۱ درصد، مشاوره پیش از ازدواج با ۱۲ درصد، مشکلات روانی با ۹ درصد، مشاوره فردی با ۷ درصد، بیشترین میزان مراجعان به مرکز مشاوره در مرکز استان در ۴ ماهه ابتدایی امسال بوده است.

به گزارش ندای گیلان،سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: بیشترین میزان مراجعه مشاوره کلانتری در استان از ابتدای امسال تاکنون مربوط به مشکلات خانوادگی بوده است.

او افزود: مشکلات خانوادگی با ۵۱ درصد، مشاوره پیش از ازدواج با ۱۲ درصد، مشکلات روانی با ۹ درصد، مشاوره فردی با ۷ درصد، بیشترین میزان مراجعان به مرکز مشاوره در مرکز استان در ۴ ماهه ابتدایی امسال بوده است.

فرمانده انتظامی گیلان ادامه داد: بیشترین میزان مراجعان به دوائر مشاوره کلانتری در شهرستان‌ها نیز در این مدت شامل مشکلات خانوادگی با ۵/ ۳۹ درصد، نزاع و درگیری با ۲۳ درصد و مشکلات حقوقی با ۲۲ درصد بوده است.

سردار ملکی اظهار داشت: مرکز مشاوره پلیس استان گیلان با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از این بیماری و افزایش احساس آرامش در جامعه، خدمات مشاوره تلفنی و حضوری به خانواده‌ها و افراد آسیب دیده را در اولویت کاری خود قرار داده است.

او یادآور شد: علاوه بر این مرکز مشاوره اقدام به تهیه و ارسال پیام‌های مشاوره به کارکنان و خانواده‌های ناجا، درج مطالب مربوطه در کانال پلیس گیلان، تهیه بروشور و فصلنامه با مطالب آموزشی در زمینه روانشناسی و مقابله با استرس ناشی از کرونا کرده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: مراجعان برای دریافت خدمات مشاوره‌ای علاوه بر مراجعه حضوری می‌توانند با شماره تماس ۰۹۶۵۸۰ در ساعات اداری غیر از روز‌های تعطیل، تماس حاصل کرده و با اطمینان از رعایت اصول و اخلاق حرفه‌ای توسط کارشناسان مرکز مشاوره آرامش، خدمات مورد نظر را دریافت کنند.

سردار ملکی افزود: دوایر مشاوره کلانتری‌های منتخب در تمامی شهرستان‌ها نیز همه روزه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف به مردم هستند.

او تصریح کرد: شهروندان ساکن در شهر رشت هم می‌توانند به مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره آرامش انتظامی گیلان به نشانی رشت، سبزه میدان، ابتدای خیابان طالقانی، کوچه بقراطی ۲، مراجعه و یا با شماره‌های ۲۱۸۲۵۵۱۱ و ۳۳۲۳۳۹۶۹ تماس حاصل کنند.