سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی رشت گفت: از عید قربان تا غدیر موکب خدام العتره شهرداری رشت پنج هزار و ۱۱۰ پرس غذای گرم تهیه و میان نیازمندان توزیع می کند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،یاسر محجوب پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگی استان گیلان با موضوع غدیر با اشاره به جایگاه این عید در نزد مسلمانان، اظهار کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز همگام با سایر سازمان‌های فرهنگی برنامه‌هایی برای این عید تا عید پیش بینی و اجرا می‌کند.

وی در ادامه به بخشی از برنامه‌های پیشنهادی و پیش بینی شده توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: مسابقه کتابخوانی برای کارکنان شهرداری رشت با موضوع غدیر برگزار می‌شود.

محجوب با بیان اینکه مسابقه قصه گویی مادران با موضوع غدیر یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است، گفت: در این راستا مادران به اندازه ۵ دقیقه از قصه خود برای کودکان با موضوع غدیر فیلمی تهیه کرده و به شماره تلفنی در متعاقباً اعلام می‌شود ارسال می‌کنند.

وی انتشار احادیث و روایات با موضوع ترویج آداب و رسوم غدیر در قالب موشن گرافی، مسابقه نقاشی، شعر و داستان، تهیه برنامه تلویزیونی با عنوان به همین سادگی برای جلب کمک‌های مردم به مؤسسات خیریه دارای مشکل بخش دیگر از برنامه‌ها است.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه اطعام خانواده‌های نیازمند توسط موکب خدام العتره نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: پنج هزار و ۱۱۰ پرس غذای گرم تهیه و در میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: ۳۰۰ بسته معیشتی نیز تهیه شده و در حال بسته بندی است تا در این ایام میان اقشار آسیب دیده توزیع شود.

محجوب با اشاره به راه اندازی کاروان شادی خودرویی در ۱۵ محله رشت همزمان با عید غدیر خم، افزود: دو جشن بزرگ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیاده راه فرهنگی برنامه ریزی شده که در صورت گرفتن مجوز از ستاد شهرستان کرونا برگزار خواهد شد.