مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای لایروبی چیزی حدود 500 کیلومتر از انهار برنامه‌ریزی کرده است که در زمان تعیین شده اجرایی می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،وحید خرمی در گفت‌وگویی، برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای لایروبی انهار و رودخانه‌ها  را در راستای کمک به بخش کشاورزی استان مورد اشاره قرار داد و اظهار رشت: عواقب هرگونه تصرف حرایم انهار و رودخانه‌ها در استان گیلان به خود متصرفان بر می‌گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه در راستای اثربخشی هرچه بیشتر عملیات مربوط به لایروبی انهار نزدیک به موعد فصل کشاورزی انجام می‌شود عنوان کرد: شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای لایروبی چیزی حدود ۵۰۰ کیلومتر از انهار برنامه‌ریزی کرده است که در زمان تعیین شده اجرایی می‌شود.

خرمی تسریع و بهبود کیفیت فرآیند آبرسانی به شالیزارها را از جمله کارکردهای مثبت لایروبی انهار توصیف کرد و ابراز داشت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان نیز در راستای عمل به رسالت خود، حمایت مؤثر از بخش کشاورزی و حرکت در مسیر اهداف اقتصاد مقاومتی پروژه‌ها و طرح‌هایی را تدوین و عملیاتی می‌کند.

 

وی با بیان این نکته که سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان محسوب می‌شود از مزیت‌های آن به ویژه در حوزه کشاورزی سخن گفت و تصریح کرد: هم‌اینک آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان گیلان از سد سفیدرود تامین می‌شود که این امر نشان‌دهنده جایگاه این سد است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان وجود آب‌بندان‌های متعدد در اقصی نقاط گیلان را به عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان جهت پشتیبانی از اقتصاد کشاورزی مورد ارزیابی قرار داد و گفت: آب‌بندان‌های زیادی در گیلان شناسایی شده که می‌توان از آن‌ها برای پیشبرد عملیات کشت محصولات کشاورزی استفاده کرد.

 

خرمی استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در آب‌بندان‌ها مطابق با شیوه‌نامه‌های تدوین شده علاوه بر مزیت‌های آنان در بخش کشاورزی استان گیلان را هم مورد توجه قرار داد و یادآور شد: بسترسازی برای انجام فعالیت‌های آبزی‌پروری و مهار آبهای سطحی در مواقع بروز سیلاب از جمله مزیت‌های آب‌بندان‌ها به شمار می‌آید.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه ساخت سدهای مخزنی در استان با رعایت کامل نکات زیست‌محیطی می‌تواند مثمرثمر واقع شود خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌ها، لایروبی آب بندان‌ها و اصلاح دریچه مسیر انتقال از جمله راهکارهای مؤثر در جهت کاهش و جلوگیری از  هدر رفت آب محسوب می‌شود.