معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: ۵۰۰ هکتار از اراضی رها شده استان گیلان امسال زیر کشت برنج رفت

به گزارش ندای گیلان،حبیب جهانساز  با اشاره به اینکه بیش 500 هکتار از اراضی رها شده استان گیلان در سال زراعی امسال به چرخه کشت برنج بازگشتند اظهار داشت: روند کشت محصول برنج به‌ویژه در اراضی تغییر کاربری شده در گیلان رو به افزایش است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از میزان اراضی مذکور بیش از 2 هزار و 500 تن برنج سفید استحصال شود خاطرنشان کرد: افزایش مکانیزاسیون کشت برنج تاثیر چشم‌گیری بر انگیزه کشاورزان داشته است.

جهانساز با تاکید بر اینکه امسال اقدامات ویژه‌ای از سوی سازمان جهاد کشاورزی در راستای تسهیل در چرخه عملیات کشت برنج انجام شده است تصریح کرد: استفاده از حشره تریکو گراما به‌منظور مقابله با کرم ساقه خوار برنج در استان گیلان با استقبال مطلوب کشاورزان روبه‌رو بوده است.

وی با اشاره اینکه در مبارزه بیولوژیک با آفات در هر هکتار از اراضی شالیزاری 100 عدد تریکو کارت به کشاورز داده می‌شود گفت: قیمت تمام شده کارت‌های مذکور برای سازمان جهاد کشاورزی 14 هزار تومان محاسبه می‌شود و کشاورز با استفاده از یارانه تنها 5 هزار و 600 هزار تومان در استفاده از این روش پرداخت می‌کند.

معاون جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه روش مبارزه بیولوژیک با آفات در 20 هزار از اراضی شالیزاری استان گیلان اجرا شده است افزود: با توجه به دمای هوا، این ایام فصل تخم‌گذاری کرم ساقه‌خوار برنج در اراضی شالیزای است و توصیه می‌شود کشاورزان از این روش به‌منظور مقابله با آفات استفاده کنند.

 

تسنیم