رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون عربستان با حضور در شبکه تلویزیونی این کشور تمام فرض های احتمالی AFC در پرونده را بررسی کرد که از 4 حکم احتمالی، 3 مورد به نفع پرسپولیس است.

به گزارش ندای گیلان،شکایت النصر عربستان علیه پرسپولیس بعد از باخت در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ موضوع اول این روزهای رسانه های ورزشی کشور تبدیل شده است. باشگاه سعودی مدعی است پرسپولیس چندین بازیکن جدیدش را به صورت غیرقانونی استفاده کرده اما باشگاه ایرانی اعلام کرده تمام این بازیکنان به صورت قانونی ثبت شده است.

در این راستا ایمن الرفاعی، رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون عربستان با حضور در شبکه تلویزیونی این کشور تمام فرض های احتمالی AFC در پرونده را بررسی کرد که از ۴ حکم احتمالی، ۳ مورد به نفع پرسپولیس است.

این مسئول سابق فدراسیون عربستان در این زمینه گفت: النصر دلیل قاطعی برای محکومیت تیم ایرانی ندارد و نمی توانم بگویم ۱۰۰ درصد حق با این تیم است. دو فرضیه در این پرونده روی میز وجود دارد. فرضیه اول این است که پرسپولیس حکم فیفا مبنی بر تحریم جذب بازیکن جدید را زیرپا گذاشته است. با این فرضیه، تیم ایرانی در بازی با النصر بازنده اعلام می شود و جریمه نقدی هم در نظر گرفته می شود. طبق قوانین پرسپولیس باید هزار دلار جریمه نقدی پرداخت کند و تمام بازیکنان جدید و متخلف نیز باید هر کدام هزار دلار پرداخت کنند.

وی افزود: در فرضیه دوم ۳ حالت وجود دارد. حالت اول این است که پرسپولیس قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتش بازیکنان جدید را جذب کرده و هیچ مشکلی برای ثبت نداشته است. در نتیجه، شکایت النصر رد می شود. احتمال دوم این است که پرسپولیس حکم محرومیت جذب بازیکن جدید از فیفا را دریافت کرده و برای تجدیدنظر به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت کرده و در این صورت هم جذب بازیکنان جدیدش قانونی بوده است. حالت سوم نیز این است که فیفا شرایط پرسپولیس در ایام کرونا را استثنایی اطلاق کند و مشکلی در جذب بازیکنان جدید وجود نداشته باشد.