مدیر عامل گاز گیلان گفت: 43 هزار کیلومتر خطوط گاز در گیلان نشت یابی شد .

به گزارش ندای گیلان از رشت، حسین اکبر مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام اجرای ۴۳ هزار کیلومتر عملیات نشت یابی خطوط گاز در سال ۹۹ در استان، گفت: این میزان نشت یابی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشته است و در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

وی با بیان اینکه کلیه مراحل و عملیات نشت یابی توسط تجهیزات و سیستم های به روز و استاندارد انجام می پذیرد، اظهار داشت: شرکت گاز گیلان با برنامه ریزی و زمانبندی مناسب، عملیات نشت یابی از خطوط گاز استان را در سال ۹۹ در همه مناطق استان به انجام رسانده و ۱۰۰ درصد ایستگاه ها، شیرها، شبکه ها و خطوط توزیع گاز در استان مورد بازرسی قرار گرفته است.

حسین اکبر بیان کرد: بازرسی مستمر از تاسیسات و خطوط گاز درجهت حفظ ایمنی و پایداری جریان گاز مشترکین از الزامات و اهداف مهم این شرکت محسوب می گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: علاوه بر نشت یابی خطوط گاز، در سال گذشته ۱۵۰۷ مورد  نشت یابی از ایستگاه ها و بیش از ۹۶۳ هزار مورد نشت یابی از علمک ها و انشعابات گاز در استان به ثبت رسیده است.

وی در خاتمه اظهار داشت: شرکت گاز برای حفظ ایمنی و پایداری خطوط، کلیه تاسیسات گاز را تا درب منازل مردم و مشترکین گرامی را مورد بازرسی و نشت یابی قرار می دهد و مسئولیت حفظ ایمنی در داخل منازل بر عهده مشترکین می باشد و لازم است تا مصرف کنندگان گاز طبیعی هرچند وقت یکبار با بررسی وسایل گازسوز، ایمنی منازل خود را تضمین کنند.