معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان خبر داد:

۳ دانشمند گیلانی جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان

  پرینت
۳ دانشمند گیلانی جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان
شناسه خبر : 98834 | تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۹:۳۶ |
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه ۲۸۸ محقق و دانشمند ایرانی جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان هستند بیان کرد: سه تا از این دانشمندان ایرانی عضو دانشگاه گیلان هستند که این افتخاری برای ما گیلانی ها محسوب می شود.

به گزارش ندای گیلان، سید ضیاالدین میر حسینی در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار کرد: کارنامه چهل ساله انقلاب نرخ رشد فناوری و پژوهش را در کشور مثبت نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه بعد از جنگ تحمیلی سازماندهی و توسعه خوبی در آموزش عالی کشور ایجاد شد افزود: از سال ۱۳۷۵ بیعت خوبی در آموزش عالی کشور ایجاد شد و رشد و شتاب فوق العاده ای به خود گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان با بیان اینکه در بین ۲۵ کشور تولیده کننده علم در دنیا در رتبه اول هستیم گفت: درصد تولید علم ما در دنیا ۸/۹ درصد است و روسیه و چین بعد از کشور ما به ترتیب دوم و سوم است.

میرحسینی با اذعان به اینکه بیش از ۵۴ هزار ۳۰۰ مستندات علمی در دنیا داریم بیان کرد: کشور ما رتبه ۱۶ را در بین تولیدات علمی در دنیا دارد و در زمینه کیفیت منابع نیز بر اساس تعداد ارجاعات هفدهم هستیم و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ این رشد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برای تولیدات کمی و کیفی مناسب باید زمینه ها فراهم شود تصریح کرد: تجهیزات دانشگاهی مناسب، منابع علمی و اعضای هیئت علمی قوی باید در دانشگاه مهیا باشند تا محققان بتوانند تحقیقی قوی را تولید کنند و تولیدات علمی ما رشد صعودی داشته باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان با بیان اینکه از نظر کمی و کیفی ملاحظات خوبی برای تحقیقات بین المللی وجود دارد تصریح کرد: این ملاحضات نشان دهنده کیفیت بالای تحقیقات محققان ما است و اکنون سایت طلایه داران علم تامسون رویترز، یک از معتبرترین سایت های علمی دنیا است که اعضا هیئت علمی در آن عضو هستند و تمامی پارامترها را بررسی، امتیازدهی و رتبه بندی می کند.

میرحسینی با اشاره به اینکه ۲۸۸ محقق و دانشمند ایرانی عضو یک درصد دانشمندان برتر جهان هستند بیان کرد: سه تا از این دانشمندان ایرانی عضو دانشگاه گیلان هستند که این افتخاری برای ما گیلانی ها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در علم و فناوری، زنجیره ارزش وجود دارد گفت: باید طراحی ها و پژوهش ها انجام شود تا بتوانیم به اقدامات خود تحقق ببخشیم و شرکت های دانش بنیان نیز می توانند به ما کمک کنند و باید از فناوری های نوین برای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان با بیان اینکه تعداد سه هزار و ۸۰۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور در حال فعالیت هستند گفت: شرکت های دانش بنیان بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی در سال گذشته داشتند و باید گیلان نیز بتواند از وجود این شرکت های دشت بنیان استفاده کند تا در این عرصه فعالیت های درستی داشته باشند.

میرحسینی با اشاره به اینکه فناوری نانو مختص یک رشته خاص نیست افزود: نانو می تواند در شیمی، کشاورزی، نساجی و بسیاری از رشته های مختلف حاضر باشد و کشور ما نیز در تولیدات علمی نانو فناوری یک رکورد بسیار خوب در سطح دنیا دارد.

وی با بیان اینکه رتبه چهارم را در تولیدات علمی نانوتکونولوژی در دنیا داریم خاطرنشان کرد: در سطح کشور های اسلامی فعالیت بالایی داریم و بعد از کشور هند در کشورهای غیرمتعهد رتبه دوم را داریم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه بسته شده است.