همزمان با دهه فجر و با حضور سرپرست فرمانداری رشت، 35 پروژه گردشگری و خدماتی با مجموع اعتبار 61 میلیارد و 620 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش ندای گیلان از رشت، همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور حمید رضا امام پناهی سرپرست فرمانداری رشت، ۳۵ پروژه گردشگری و خدماتی در شهر رشت به بهره‌برداری رسید.

سرپرست فرمانداری رشت در حاشیه افتتاحیه های دهه مبارک فجر در شهر رشت، گفت:  ۳۱ پروژه زیر ساخت مخابرات با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۸۴۰  میلیون تومان که بخش عمده آن در شهر رشت و بخش های تابعه به اجرا در آمده، امروز به صورت متمرکز در منطقه مسکن مهر رشت به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه، بهره برداری از موزه رشتی دوزی واقع در عمارت کلاه فرنگی باغ محتشم رشت و دو واحد اقامتگاه سنتی که با همت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهرستان رشت و مشارکت بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، از دیگر پروژه های افتتاح شده امروز بود.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب جهت شکوفایی بیش از پیش ذخایر سنتی و فرهنگی شهرستان، افزود: حوزه گردشگری امری تک بعدی نیست و باید از تمامی ظرفیت های موجود و ارزشمند شهرستان به صورت هنرمندانه و خلاق بهره برد.

سرپرست فرمانداری رشت، افزود: پروژه توسعه شبکه توزیع آب و جمع آوری فاضلاب مسکن مهر (فاز دو) با متراژ ۳۹۰۰ متر شبکه توزیع آب و ۵۰۱۲ متر شبکه جمع آوری فاضلاب و بهره مند شدن ۱۷۶۰ خانوار با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان،  امروز در منطقه مسکن مهر رشت به بهره برداری رسید.

امام پناهی با تاکید بر توجه جدی به رفع مشکلات مربوط به حوزه آب و فاضلاب سطح شهرستان، افزود: پیگیری های خوبی در سفر پربرکت ریاست محترم جمهور در این خصوص صورت‌گرفت و با توجه به نگاه ویژه دولت مردمی،  در سال ۱۴۰۱ اعتبارات این حوزه در سطح شهرستان رشت رشد قابل توجه ای خواهد داشت.