مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به تزریق ۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان، گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال آغاز شده است.

به گزارش ندای گیلان،حسن رخشاد با اشاره به ورود ۵۰ هزار دُز واکسن به استان گیلان، اظهار کرد: از این تعداد تاکنون ۳۰ هزار نفر از واجدان شرایط واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون کادر درمان و پرستاران، کادر بهداشتی مرتبط با بیماران کرونایی، جانبازان بالای ۷۰ درصد شیمیایی واکسن را دریافت کرده‌اند، گفت: در حال حاضر نیز پزشکان دارای مطب‌های خصوصی، درمانگاه‌های تأمین اجتماعی، سپاه و سایر حوزه‌های که با بیماران کرونایی ارتباط دارند واکسن دریافت می‌کنند.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با اشاره به اینکه آغاز واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال، افزود: مراقبین سلامت مراکز و پایگاه‌های بهداشتی محل زندگی این افراد حضور دارند با این افراد تماس گرفته و چه زمان و در چه مکانی واکسن را تزریق کنند.

وی ادامه داد: افرادی که با آنها تماس گرفته نشود طی روزهای آینده از سوی وزارت بهداشت سایت سلامت ایران راه اندازی با ورود به این سایت و دادن کد ملی ثبت نام و از تاریخ و مکان دریافت واکسن خود اطلاع یابند.

رخشاد تأکید کرد: این افراد در زمینه دریافت و تزریق واکسن کرونا نگران نباشند زیرا همه این افراد واکسن تزریق خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، افزود: در حال حاضر ۸۲۸ در مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند از این تعداد ۱۲۱ بیمار روز گذشته شناسایی و در بیمارستان‌ها بستری شدند.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان تأکید کرد: همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور غیر ضرور در بیرون منازل، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در دورهمی ها و رعایت فاصله اجتماعی مهم‌ترین نکته و راهکار کنترل و جلوگیری از انتقال و انتشار ویروس کرونا است.