رئیس شبکه بهداشت و درمان رشت با اشاره به اینکه گیلان بیش از ۳۰۰ هزار سالمند دارد که از این تعداد ۱۰۸ هزار نفر ساکن شهرستان رشت هستند، گفت: تاکنون هشت هزار و ۸۹۷ سالمند پر خطر در رشت شناسایی شده‌اند.

به گزارش ندای گیلان،جلال برشان صبح دوشنبه در جلسه شورای سالمندی در فرمانداری رشت با اشاره به اینکه جایگاه ویژه سالمندان در جامعه، اظهار کرد: ارائه خدمات مناسب به این قشر باید در مورد توجه قرار گیرد.

وی به شیوع ویروس کرونا طی یک سال گذشته اشاره و با بیان اینکه سالمندان جز اقشار آسیب پذیر در این زمینه هستند، افزود: تلاش شده تا در این ایام توجه ویژه ای این قشر شود به ویژه سالمندان ساکن در سرای سالمند در دستور کار قرار گیرد.

برشان در ادامه با اشاره به اینکه گیلان بیش از ۳۰۰ هزار سالمند دارد که از این تعداد ۱۰۸ هزار نفر ساکن شهرستان رشت هستند، گفت: تاکنون هشت هزار و ۸۹۷ سالمند پر خطر در رشت شناسایی شده‌اند.

وی به پایش و رصد مستمر این افراد در زمینه ابتلاء به ویروس کرونا نیز اشاره و اضافه کرد: با توجه به ناتوانی جسمی، این افراد بیش از سایر اقشار در معرض خطر ابتلاء به کرونا هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رشت با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور و استان گیلان، گفت: سالمند یکی از اقشار آسیب پذیر هستند که در مراحل بعدی واکسن را دریافت خواهند کرد.