مدیرعامل بانک صنعت و معدن در سفر به استان گیلان اعلام داشت: تأمین مالی هدفمند واحدهای تولیدی و مساعدت در اتمام، توسعه و احیای واحدهای تولیدی موجود و احداث واحدهای دانش بنیان و اشتغال‌زا کلید مهار تورم است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،علی خورسندیان، مدیرعامل بانک صنعت و معدن که به اتفاق هیأتی از این بانک به استان گیلان سفر کرده است به همراه ابوالقاسم آزرده مدیر استانی در جلسه با صنعتگران، کارآفرینان و مسؤلان استانی با اشاره به لزوم تامین مالی بهینه واحدهای صنعتی کشور اظهار داشت: در مجموع ۲۱۴ طرح با تسهیلاتی بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال در استان گیلان تامین مالی شده است که برای ۲ هزار و ۴۹۲ نفر اشتغال ایجاد می‌ کند.

وی بیان داشت: تعداد ۱۷ طرح تولیدی نیز در سفر ریاست جمهوری به استان یاد شده مورد پیگیری قرار گرفته که به ۱۲ طرح از این طرح‌ها مبلغ ۵ هزار و ۷۴ میلیارد ریال اختصاص یافته که بخشی پرداخت شده و بخشی نیز در حال قرارداد و پرداخت می‌باشد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اهمیت مهار تورم که در شعار سال و در سیاست‌های دولت مورد تاکید قرار گرفته است، اعلام داشت: هنگامی که منابع خرد جذب شده توسط شبکه بانکی در قالب تسهیلات و اعتبارات به پروژه‌های تولیدی اختصاص یابد، نه تنها تورم‌زا نیست بلکه به عنوان اهرمی برای مهار تورم عمل می‌کند.

خورسندیان تاکید کرد: هم اکنون رشد تولید با رشد نقدینگی در کشور متناسب نیست. به دیگر سخن اگر میزان عرضه پول افزایش یابد در حالی که میزان کالا و خدمات در جامعه ثابت بوده یا حتی کاهش یابد؛ در این صورت قیمت‌ها افزایش می‌یابد و با ادامه روند این افزایش قیمت‌ها شاهد تورمی فزاینده خواهیم بود.

وی افزود: بنابراین تمرکز برای مهار تورم و کاهش آن بایستی بر روی افزایش تولید باشد به طوری که پس اندازها و سرمایه‌های راکد توسط بانک‌ها و موسسات مالی برای به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید به کار گرفته شود و برای تامین مالی به شکلی هوشمندانه عمل کنیم؛ در پروژه‌هایی با بیشترین کارایی و توجیه مشارکت نماییم و این امر لزوم گزینش طرح‌ها و بررسی کارشناسانه و دقیق برای ارائه تسهیلات را مطرح می‌سازد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در جمع صنعتگران و کارآفرینان این استان بیان داشت: وجود تورم و نوسانات ارزی، تولیدکنندگان را با چالش‌های بی‌شماری مواجه می‌سازد و توان رقابتی آنان را کاهش می‌دهد. در این شرایط با استفاده از روش‌های نوین تامین مالی مانند زنجیره تامین می‌توان برای تامین مواد اولیه و تجهیزات از صنعتگران حمایت کرد تا کمبود نقدینگی سبب تعطیلی و یا کاهش ظرفیت تولید نشود.

وی خاطرنشان کرد: احیای طرح‌های تولیدی راکد و نیمه تمام اقدامی است که برای جلوگیری از هدررفت منابع صرف شده در پروژه‌های یاد شده و برای طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در دستور کار است که در کمترین زمان ممکن وارد چرخه تولید شوند.

خورسندیان یادآور شد: این بانک خود را ملزم به اجرای تعهدات در راستای سیاست‌های کلان اقتصادی و اجتماعی و قانون برنامه و بودجه می‌داند به طوری که در سال گذشته در پرداخت تسهیلات ازدواج ۸۵درصد و در تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری ۷۲درصد از تعهدات خود را ایفا نموده و در این خصوص ۱۱۹۵ فقره وام ازدواج و ۸۲۰ فقره وام فرزندآوری پرداخت نموده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه این سفر دو روزه به اتفاق هیات همراه از شرکت‌های ریسندگی گیلان (تولید محصولات نساجی)، خوشه بهچین هیراد (عمل آوری میوه و سبزیجات به روش انجماد سریع)، تالک ایرانیان (قوطی‌های آلومینیومی آسان باز شو)، پینک (صنایع بسته‌بندی گونی پلاستیکی، نخ و نوار)، شرکت جان ویشار (محصولات دارویی)، ریسندگی و بافندگی فومنات و خاور (ریسندگی و بافندگی) و شرکت صنایع پوشش ایران (انواع منسجات نساجی) بازدید خواهد کرد.

وی فردا با مدیران ارشد و مسئولان استانی و نمایندگان مجلس در خصوص روند پیشرفت کار و مراحل بهره برداری از شرکت صنایع پوشش ایران که به همت بانک صنعت و معدن احیا شده و در مدار تولید قرار خواهد گرفت، به همفکری و رایزنی می‌پردازد.