مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گیلان گفت: دولت در مرحله اول کمک‌های معیشتی و تسهیلاتی ۱۷ میلیون خانوار و در مرحله جدید هم ۱۱ میلیون خانوار یعنی ۲۹ میلیون نفر تحت کمک تسهیلاتی و یارانه‌ای دولت قرار می‌گیرند.

به گزارش ندای گیلان،عباس علیزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت در ایام کرونا و روزهای تعطیلی مشاغل از هیچ تلاشی برای کمک به مردم دریغ نکرده است، اظهار کرد: در روزهای کرونایی محدودیت‌های شدیدی در کشور اعمال شده و بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل و کارگران شغل خود را از دست دادند لذا دولت در این روزهای سخت پای کار بوده و با اعطا بسته‌های معیشتی از هیچ تلاشی برای کمک به نیازمندان دریغ نکرده است.

وی با اشاره به کمک تسهیلاتی دولت به ۱۷ میلیون خانوار در کشور افزود: دولت در مرحله اول کمک‌های معیشتی و تسهیلاتی ۱۷ میلیون خانوار و در مرحله جدید هم ۱۱ میلیون خانوار یعنی ۲۹ میلیون نفر تحت کمک تسهیلاتی و یارانه‌ای دولت قرار می‌گیرند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اذعان به اینکه پالایش سرپرست خانوارهای اعلام شده در مدت یک هفته مورد پایش قرار می‌گیرد، تصریح کرد: سرپرست خانوارها می‌توانند کد ملی خود را تا ۱۱ آذرماه به سامانه اعلام شده ارسال و از تاریخ ۱۲ آذرماه طی مدت یک هفته اطلاعات مورد پایش قرارگرفته و در صورت تأیید از طریق سرشماری وزارت رفاه به آنان اعلام می‌شود.

علیزاده اعطا تسهیلات یک‌میلیون تومانی را فقط مختص افرادی که دارای شغل ثابت نیستند دانست و گفت: میزان تسهیلات داده‌شده توسط دولت یک‌میلیون تومان به شکل قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۳۰ ماهه و سود چهار درصد و از محل یارانه‌های دریافتی خواهد بود.

وی با اشاره به رتبه نخست گیلان در پرداخت تسهیلات کرونایی به مشاغل آسیب‌دیده استان بیان کرد: هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان سهم استان گیلان در پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده بوده و تاکنون ۳۳۲ میلیارد تومان آن واریزشده و دولت در طرح جدید به ازای هر فرد خانوار ماهی ۱۰۰ هزار تومان به‌حساب سرپرست خانوار واریز می‌کند.