جلسه ستاد هماهنگی برگزاری مراسمات عاشورای حسینی (ع) در فومن در حالی برگزار شد که مسئولان این شهرستان از اعزام یک هزار و ۱۰۰ شهروند فومنی به پیاده روی اربعین خبر دادند.

به گزارش ندای گیلان،معاون فرماندار فومن در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری مراسمات عاشورا و اعزام کاروان های پیاده اربعین حسینی (ع)  که عصر چهارشنبه در دفتر فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد، اظهار کرد: حضور زائران در روز عاشورا و اربعین حسینی در کربلا همایش بین اللملی با حضور جهان تشییع است.

محمد جواد عامر به جایگاه، عظمت و شکوه قیام عاشورا بعد از هزار و چند سال از وقوع آن واقعه در میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسمات عاشورا فقط برای به نمایش گذاشتن بُعد عزادارای این واقعه نبوده بلکه زنده نگهداشتن این واقعه بیش از همه چیز مهم است.

 وی با اشاره به منع عربستان سعودی از حضور حجاج ایرانی در مناسک حج امسال، خاطرنشان کرد: پیش بینی شده در اربعین امسال تعداد زائران ایرانی حاضر در کربلا و کشور عراق نسبت به سال گذشته دو برابر شود.

عامر مهم ترین ویژگی این حرکت را مردمی بودن و مشارکت همه اقشار جامعه عنوان و تصریح کرد: براساس برنامه ریزی و سهمیه بندی های انجام شده برای حضور زائران در کاروان های پیاده سهم شهرستان فومن یک هزار و ۱۰۰ نفر در نظر گرفته شده است.

به گفته این مسئول بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه فراهم کردن امکانات، راه اندازی مُوکب و پذیرایی از این تعداد بوده که برعهده خود شهرستان است.

وی با اشاره به ضرورت تعامل و همکاری همه دستگاه های اجرایی در این خصوص، اظهار کرد: هر دستگاه اجرایی به فراخور توانایی و پتانسیل خود می تواند به صورت نقدی و غیر نقدی در تأمین این هزینه به این ستاد کمک کند.

معاون فرماندار فومن در ادامه به برگزاری چهارمین همایش تجمع بزرگ عاشورائیان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای برگزاری این مراسم و همچنین اعزام کاروان های پیاده اربعین، بهره گیری از ظرفیت روحانیان و مبلغان مذهبی در سطح شهرستان ضروری است.

وی در ادامه تاریخ برگزاری تجمع بزرگ عاشورائیان شهرستان فومن را همزمان با سومین روز شهادت امام حسین(ع) عنوان و خاطرنشان کرد: انتظار می رود امسال نیز همانند سال های گذشته مراسم بزرگ و خوبی برگزار شود.مهر