با بهره برداری از این جایگاه تعداد جایگاه های سی. ان. جی شهرستان صومعه سرا به ۹ باب رسید

به گزارش ندای گیلان به نقل از مهر، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان در مراسم بهره برداری همزمان ۱۰ جایگاه سی ان جی کشور که شامگاه دوشنبه در بخش گوراب زرمیخ صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: با بهره برداری از این جایگاه تعداد جایگاه های سی. ان. جی شهرستان صومعه سرا به ۹ باب رسید.

فردین چراجی با اشاره به ۹۶ باب جایگاه سوخت طبیعی در کل استان گیلان، افزود: ۷۸ هزار خودروی گاز سوز در استان گیلان وجود دارد.

وی با بیان اینکه به ازای هر یک هزار خودرو نیاز به یک جایگاه سی. ان. جی است، گفت: خوشبختانه در این حوزه استان گیلان از میانگین کشوری جلوتر است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان خاطرنشان کرد: ایجاد جایگاه های بنزین در شهرها موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می شود.

چراجی به بومی سازی ساخت تجهیزات سی. ان. جی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر چهار پروژه احداث جایگاه سوخت طبیعی در استان گیلان در دست اجرا بوده که دو جایگاه مربوط به بخش خصوصی در سال ۹۵ بهره برداری می شود.

وی با اشاره به بهره برداری همزمان از ۱۰ جایگاه سی ان جی کشور به صورت نمادین در بخش گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا و گفت: برای ساخت این جایگاه ها ۱۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

شامگاه گذشته همزمان با صومعه سرا در گیلان، ۹ جایگاه سوخت طبیعی دیگر در استان های آذربایجان شرقی، مازندران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مرکزی، ایلام، خوزستان و سمنان نیز به بهره برداری رسید.