مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت:طرح معافیت مالیاتی به برخی تعاونی‌های استان اختصاص یافته اما تعاونی‌های روستایی و مرزنشین از این معافیت‌ها بهره‌مند نشدند و هم اکنون 10 تعاونی استان بیش از 3 میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند.

به گزارش ندای گیلان،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به وضعیت تعاونی‌های استان اظهار داشت: در این سال‌ها، طرح معافیت مالیاتی به برخی تعاونی‌های استان اختصاص یافت اما تعاونی‌های روستایی و مرزنشین از این معافیت‌ها بهره‌مند نشدند تا جایی‌که ۱۰ تعاونی استان بیش از ۳ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند.

عباس علیزاده با اشاره به درآمدهای تعاونی‌های روستایی‌ و مرزنشین براساس لیست اقلامی که مجوز ورود داشتند بیان کرد: متاسفانه حذف واردات برنج از سبد کالای تعاونی‌های مرزنشین باعث غیر فعال شدن بسیاری از تعاونی‌های شمال کشور شد و لازم است که به این تعاونی‌های مرزنشین که اغلب اقشار ضعیف منطقه مرزی و روستایی هستند کمک شود.

وی با‌ بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد اعضای تعاونی‌های مرز نشین فاقد کارت مبادلات مرزی هستند افزود: در این حوزه نیز انتظار داریم که اجازه انجام یک دوره مبادلات مرزی بدون‌ کارت الکترونیک به برخی تعاونی‌ها بدهند و آن دسته از تعاونی‌ها که دارای کارت هستند کارتشان تا پایان سال ۹۹ فعال شود تا بخشی از مبادلات مرزی خود را انجام دهند.