معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به آغاز فاز عملیاتی طرح اقدام ملی مسکن در این استان، گفت: ۱۰۸ هکتار زمین برای ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی تامین شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حسین کشاورز با اشاره به آغاز فاز عملیاتی طرح اقدام ملی مسکن در استان گیلان، اظهار کرد: راه و شهرسازی گیلان برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن ۱۰۸ هکتار زمین مناسب برای ساخت ۱۲ هزار واحد تأمین کرده است.

وی با بیان اینکه این واحدهای مسکونی در شهرهای رشت، انزلی، صومعه سرا، لنگرود و رودسر با توجه به تأمین زمین وارد فاز عملیاتی شده است، گفت: این واحدهای مسکونی توسط کارگزاران یعنی بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام و تعدادی نیز توسط پیمانکاران انتخابی از سوی راه و شهرسازی انجام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در برخی از شهرها گروه ساز نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: در این شهرها زمین به صورت گروهی در اختیار متقاضیان قرار داده شده و با تعیین پیمانکار از سوی متقاضیان، اداره کل راه و شهرسازی در زمینه دریافت پروانه ساختمانی، نظام مهندسی و خدمات مهندسی حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای استان گیلان ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی در سال پیش بینی شده است، ادامه داد: تاکنون حدود ۱۰۶ هزار متقاضی ثبت نام کرده اند بعد رصد و بررسی افرادی که داری شرایط لازم برای دریافت مسکن هستند مشخص شده است.

کشاورز اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و تأمین زمین برای ساحت مسکن پیش بینی شده بتوانیم به تعداد همان ۱۲ هزار واحد مسکونی تعیین شده اقدام به ساخت مسکن در قالب این طرح کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: ساخت مسکن در طرح نهضت ملی با توجه به تأمین تسهیلات مناسب از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن حدود ۳۵۰ میلیون تومان به همراه آورده متقاضی انجام می‌شود و این مبلغ بر اساس مساحت بنا متغیر است.