به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، از امروز یک میلیون و ۲۹۶ هزار دانش‌آموز کلاس اولی سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند که 50 هزار نفر بیشتر از سال گذشته است.

به گزارش ندای گیلان،از امروز 31 شهریور، کلاس اولی ها و نوآموزان پیش دبستانی به مدرسه قدم می گذارند و از فردا تمام مدارس کشور به صورت رسمی به استقبال 14 میلیون دانش آموز می روند. هفته های گذشته روزهای پرکاری برای مسئولان مدارس و نیروهای خدماتی بود تا کلاس های درس را برای حضور پرشور این دانش آموزان آماده کنند. به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، از امروز یک میلیون و ۲۹۶ هزار دانش‌آموز کلاس اولی سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند که 50 هزار نفر بیشتر از سال گذشته است.

رضوان حکیم زاده از اجرای طرح جدید وزارت آموزش‌وپرورش برای ایجاد تغییرات در جریان آموزش مدارس با تکیه بر مهارت‌آموزی خبر داد و گفت: قرار است دانش آموزان پایه‌های اول تا سوم ابتدایی از سال تحصیلی آینده به جای مشق شب، تکلیف مهارتی داشته باشند.

به عنوان مثال دانش‌آموز به جای نوشتن مشق با هدف تقویت حس مسئولیت پذیری باید اتاقش را مرتب کند یا یک روز هنگام خرید با خانواده‌اش برود و خودش حساب ‌و کتاب کند.