معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ورود مسافران به منطقه اوضاع را بحرانی تر می‌کند به‌صورتی که درحال حاضر بیش از 90 نفر از بیماران در بخش ICU بیمارستان‌ها بستری هستند که یک سوم آن‌ها نیاز به دستگاه تنفسی دارند.

به گزارش ندای گیلان،آبتین حیدرزاده ، با اشاره به سیر صعودی کرونا و افزایش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و به‌تبع آن در استان گیلان همچنان رو به افزایش است و روز به روز به تعداد بستری‌شدگان این بیماری افزوده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: در اردیبهشت ماه حدود ۱۵۰ نفر به‌دلیل کرونا در مراکز درمانی استان بستری بودند اما امروز تعداد بستری‌شدگان کرونا در گیلان به بیش از ۴۰۰ نفر رسید‌.

حیدرزاده با اشاره به ضرورت توجه جدی به پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان خاطرنشان کرد: ورود مسافران به منطقه اوضاع را بحرانی تر می‌کند به‌صورتی که درحال حاضر بیش از ۹۰ نفر از بیماران در بخش ICU بیمارستان‌ها بستری هستند که یک سوم آن‌ها نیاز به دستگاه تنفسی دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برخی اظهار نظرات در رابطه با دارو و درمان بیماران مبتلا به کرونا را مورد اشاره قرار داد: مشکلی بابت تأمین دارو و درمان بیماران در بیمارستان‌های گیلان وجود ندارد؛ اما این مسئله را باید در نظر بگیریم که هنوز داروی اختصاصی برای درمان این بیماری وجود ندارد.

حیدرزاده با بیان اینکه درحال حاضر از داروهایی که توسط وزارت بهداشت و درمان در اختیارمان قرار گرفته برای درمان بیماران کرونایی استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: با وجود افزایش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان اما مشکلی بابت دارو و درمان نداریم.

وی با اشاره به وضعیت قرارداد پرستاران داوطلب که در اوج شیوع کرونا در استان به کمک کادر درمان شتافتند تصریح کرد: با پیگیری‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، وضعیت قرارداد این پرستاران نیز روشن خواهد شد از طرفی مقدمات کار فراهم شده و در حال طی مسیر قانونی است.