معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه در زمان حاضر مشکلی به لحاظ تامین مرغ وجود ندارد از ذخیره‌سازی یک هزار و ۶۰۰ تن مرغ منجمد در استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،میرحجت علی اکبرنژاد گفت: علاوه بر ذخیره‌سازی مرغ منجمد در تامین مرغ گرم نیز در استان گیلان مشکلی نیست.

وی با اشاره به آغاز توزیع مرغ منجمد در مناطق مختلف گیلان گفت: به منظور تنظیم بازار حدود ۳۰۰ تن مرغ منجمد در نظر گرفته شده که توزیع آن در حال انجام بوده و در صورت نیاز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه هر کیلو مرغ منجمد در گیلان به قیمت ۴۸ هزار تومان عرضه می‌شود، اظهار داشت: مرغ منجمد در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ استان در حال توزیع است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: هم اکنون مرغ به اندازه کافی ذخیره سازی شده و جای نگرانی نیست، در صورت نیاز میزان مرغ توزیع افزایش می یابد.

وی بیان داشت: مباشران می توانند به ادارت جهاد کشاورزی در شهرستان های مختلف استان مراجعه و از معاونت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی برای توزیع مرغ منجمد حواله دریافت کنند و سایر اقدامات را انجام دهند.

علی‌اکبرنژاد با تاکید بر اینکه مشکلی برای توزیع مرغ در استان وجود ندارد، افزود: هم اکنون ۱۶ میلیون قطعه مرغ در سالن‌های مرغداری در استان وجود دارد با وجود افزایش تقاضا جای نگرانی نیست.

حدود یک هزار واحد مرغداری در استان گیلان فعال است./ایرنا