امام حسن (ع) در نماز بودند که زنی را برای امری نامشروع خدمت ایشان فرستادند، ایشان نماز را سلام دادند و از زن خواسته‌اش را پرسیدند و بعد که فهمیدند زن چه درخواستی دارد، شروع به گریه کردند… .

ندای گیلان:امام حسن (ع) در نماز بودند که زنی را برای امری نامشروع خدمت ایشان فرستادند، ایشان نماز را سلام دادند و از زن خواسته‌اش را پرسیدند و بعد که فهمیدند زن چه درخواستی دارد، شروع به گریه کردند… .

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی (کارشناس مذهبی رسانه): ویژگی‌ زن‌های قرآنی در خود قرآن کریم تشریح شده است، یک زن با سیره قرآنی فردی است مؤمن، مسلمان، قانع،‌ عابد و صالح است، یعنی به تعبیر علامه طباطبایی این زن قرآنی فردی است که در صفات خداوند سیر می‌کند.

زنان قرآنی بر اساس آیات، الگوی سایر زنان معرفی شده‌اند، یکی از این زنان آسیه زن فرعون است، زنی که بسیار فهیم بود، حتی بلقیس ملکه سبا هم انسانی با درایت و فهمیده بود به همین دلیل خدمت سلیمان نبی(ع) رسید و کشورش را نجات داد نمونه این زنان در تاریخ زیاد دیده شده‌اند، البته درباره‌شان کمتر نوشته شده است، از جمله دیگر نمونه‌های زنان معتقد و مؤمن، نفیسه خاتون در مصر است که در زندگی خود 6 هزار ختم قرآن خواند و با دهان روزه نیز از دنیا رفت.

یکی از کتاب‌هایی که درباره زنان شایسته مؤمن نوشته شده «ریاحین‌ الشریعه» نوشته ذبیح‌الله محلاتی است.

از مهمترین راهکارهای جلوگیری جامعه از فحشا استحکام خانواده‌ها، قوی‌شدن زنان و توجه زنان و مردان به یکدیگر است.

تقویت معنویت در جامعه نیز بسیار با اهمیت است در جلد 43 بحارالانوار مرحوم مجلسی می‌گوید کهامام حسن (ع) در نماز بودند که زنی را برای امری نامشروع خدمت ایشان فرستادند، ایشان نماز را سلام دادند و از زن خواسته‌اش را پرسیدند و بعد که فهمیدند زن چه درخواستی دارد، شروع به گریه کردند، این حرکت امام، زن را نیز به خود آورد و او نیز توبه کرد، به همین دلیل است که امام حسن مجتبی (ع) را «یوسف آل محمد» می‌خوانند، ایشان حتی حضرت یوسف (ع) را در خواب دیدند که حضرت را برتر از خود معرفی کرد چرا که باعث ایجاد ایمان و معنویت در آن زن بدکاره شدند.

متأسفانه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و دینی در جامعه ما تبدیل به مسائل سیاسی شده است مردم از دغدغه‌مندان دینی انتظار دارند که معضلات فرهنگی و اجتماعی را رفع کنند ولی خودشان عامل بی‌حجابی و بدحجابی نشوند چرا که این مسائل است که ارکان جامعه و خانواده را سست می‌کند.

در نهایت باید بگویم که به طور خلاصه نخست باید کانون خانواده گرم باشد تا در جامعه فساد ایجاد نشود، دوم معنویت  و سوم حلال باید در جامعه تقویت شود، متأسفانه امروز ما برای حرام‌ها، قبح قائل نیستیم ولی برای حلال خدا قبح ایجاد می‌کنیم در حالی که ادعا می‌کنیم تابع دین و قرآن هستیم اما سخت‌گیری‌مان برای ازدواج دو جوان با هزینه اندک، زیاد است. باید این سخت‌گیری‌ها را نسبت به ازدواج و سطح جهیزیه و بسیاری مسائل دیگر کم کنیم.

یک فردی به بنده می‌گفت که 200 میلیون جهیزیه دخترش شده است، آیا این انصاف است؟ این تجملات را کنار بگذاریم تا کمتر دچار چالش شویم، ریشه مشکلات را اگر به دست آوریم سایر جزئیات رفع شدنی است.

فارس