فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان از برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و سردار شهید «محمدعلی حق بین» در گیلان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سردار بهروز دولتی صبح چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم گیلان و سردار شهید محمد علی حق بین در ستاد فرماندهی لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان ضمن بیان خاطراتی از شهدای مدافع حرم استان بویژه سردار محمد علی حق بین اظهار کرد: لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان در جبهه مقاومت از بهترین یگان‌های عمل کننده در دفاع از حرم و مقابله با گروه‌های تکفیری بود که بیش از ۱۰ مرحله اعزام گروهی و به نسبت جمعیت بعد از تهران در رده دوم کشور قرار دارد.

وی به سخنان حاج قاسم سلیمانی در جمع فاتحان نبل الزهرا لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان اشاره کرد و افزود: شکستن قلعه خیبر که حاج قاسم از آن یاد کرد جز با اخلاص و کار برای رضای خدا امکان نداشت.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان اضافه کرد: احساس قلبی من این است که محور مقاومت را با نام حاج قاسم عزیز و شهدای مدافع حرم گیلان را با نام سردار حق بین بزرگوار می‌شناسند.

وی ادامه داد: اگر ما در راستای بزرگداشت این شهدا قدمی بر داریم در واقع برای خودمان قدم بر داشتیم تا شهدا دستمان را بگیرند و مطمئن باشیم خود شهدای ما در مراسم و یادواره‌ها حضور دارند و برکت حضور آنها را می‌توان مشاهده کرد.

سردار دولتی با تاکید به برگزاری مراسمی باشکوه برای شهدای مدافع حرم گیلان تصریح کرد: سردار محمد علی حق بین و شهدای مدافع حرم بر گردن همه ما حق دارند، رشادت‌های سردار عزیز در جبهه مقاومت و بوسه سردار سلیمانی بر پیشانی ایشان جلوی چشم ماست و همه ما باید در تبیین این رشادت‌ها و اخلاص در جامعه مان بکوشیم.

سریال فرمانده جوان جبهه مقاومت امسال رونمایی می‌شود

«سرهنگ غلامرضا ملک علی پور» رئیس کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان در ادامه این جلسه به برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان در سال ۱۴۰۳ گفت: پیش از برگزاری کنگره ۴ مراسم ویژه با عنوان شهدای دانشجو، شهدای کارمند، شهدای مداح و تبلیغات جنگ و شهدای مدافع حرم گیلان در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

وی افزود: در ویژه مراسم شهدای مدافع حرم استان گیلان از کتاب شهدای مدافع حرم گیلان و ساخت سریال فرمانده جوان جبهه مقاومت شهید مرتضی حسین پور شلمانی با حضور فرماندهان جبهه مقاومت رونمایی می‌شود.