استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان در امر ثبت وقوع طلاق چهارمین استان کشور است، گفت: با انجام پژوهش‌های لازم، باید اقدامات لازم برای کاهش طلاق و افزایش ازدواج داشته باشم.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع صبح شنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان در سالن شهید انصاری استان گیلان با اشاره به سالروز سوادآموزی و با بیان اینکه ایران از لحاظ سوادآموزی جز کشورهای برتر دنیا است، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت جوانان از سوی تمام ارکان حاکمیت در دستور کار قرار دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به استفاده بیشتر از جوانان تاکید کرده‌اند، افزود: در استان گیلان استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان در بخش مدیریت از جمله اقداماتی بوده که در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت انجام شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد انگیزه و امید در جوانان زمینه توسعه کشور را فراهم می‌کند و رفع مشکل اشتغال جوانان منجر به تسریع ازدواج می‌شود، گفت: ازدواج و اشتغال رابطه معنادار و مستقیمی باهم دارند و موضوع طلاق از جمله آسیب‌های اجتماعی مهم است.

زارع با اشاره به کاهش رشد طلاق و با بیان اینکه گیلان در امر ثبت وقوع طلاق چهارمین استان کشور است، ادامه داد: سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج توسط دولت به جوانان پرداخت شده است که دولت درصدد افزایش این تسهیلات برای تسریع امر ازدواج است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان گیلان از نظر ثبت ازدواج در جایگاه هجدهمین استان کشور قرار دارد، گفت: با شناسایی آسیب‌ها، حمایت دولت، دستگاه‌های مردم نهاد، دستگاه‌های ذیربط اقتصادی و نهادهای متولی و متولیاًن فرهنگی اعم از مبلغین، ائمه جمعه و با انجام پژوهش‌های لازم، باید اقدامات لازم برای کاهش طلاق و افزایش ازدواج داشته باشم.

استاندار گیلان با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌ها و اولویت‌های اشتغال، گفت: باید از ایده‌های خلاقانه، دانش روز، ابزارهای فناورانه، اثرگذاری شبکه‌های مجازی و اینترنتی برای اشتغال جوانان استفاده بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت استان گیلان بویژه در روستاها در زمینه کشاورزی، بوم گردی، آبزی پروری، بیان کرد: باید ضمن شناسایی این ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی این ظرفیت‌ها را به بالفعل تبدیل کرده و از جوانان خلاق و پویا برای توسعه اشتغال استان استفاده کنیم.