راحتی با تاکید بر اینکه مشکل پسماند یک مشکل آزاردهنده و درخواست عموم مردم است گفت: استان گیلان و شهر رشت علاوه بر پسماند در حوزه حمل و نقل عمومی هم دچار مشکل است.

به گزارش ندای گیلان،خلیل راحتی صبح امروز در مراسم افتتاحیه گردهمایی دو روزه مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور در رشت اظهار داشت: 5 لایحه ارزشمندی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که حدود 50 سال بود مغفول مانده بود هم اکنون در هر روزه در یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی است.

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: براساس لایحه استخدامی که در دست بررسی است مشکل  بیش از یکصدهزار نفر از کارکنان شهرداری‌های کشور حل می‌شود و نحوه انتخاب شهرداران ساماندهی می‌شود و پاسخگوی هزاران مشکل در شهرداری‌ها است.

وی با بیان اینکه لایحه دهیاری‌ها از دولت خارج شده و  در کمیسیون‌های مرتبط در 28 ماده مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: قرار است مشکلات دهیاری‌ها در این لایحه حل شود.

راحتی با اشاره به اینکه در لایحه درآمدهای پایدار، معضل پسماند مطرح است گفت: با این لایحه  در بازه حداکثر ده ساله تا 2 درصد درآمد به ساخت و سازها محدود می‌شود و منابع درآمدی جدیدی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعریف می‌شود.

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عنوان کرد: لایحه مدیریت شهری از کمیسیون تخصصی مجلس عبور کرده و از مهمترین لوایحی است که در هیچ دولتی جسارت ورود به این حوزه وجود نداشته است و مبتنی بر 22 محور اصلی است.

وی با بیان اینکه لایحه شوراها پنجمین لایحه‌ای است که کمیسیون اصلی را پشت سر گذاشته است افزود: در این لایحه سعی شده یک شاخص اصلی در سازمان‌ها و شهرداری‌ها تعریف شود.

راحتی با تاکید بر اینکه مشکل پسماند یک مشکل آزاردهنده و درخواست عموم مردم است گفت: استان گیلان و شهر رشت علاوه بر پسماند در حوزه حمل و نقل عمومی هم دچار مشکل است.

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: در شهرها باید مدیریت اصولی صحیح انجام پذیرد و تقاطع غیرهمسطح مشکل ترافیک را حل نمی‌کند و تنها ترافیک را از نقطه‌ای به نقطه دیگر سوق می‌دهد.

وی با اعلام اینکه در 26 آذر روز حمل و نقل عمومی 20 اتوبوس به ناوگان شهر رشت افزوده می‌شود گفت: شاید اگر به حمل و نقل عمومی توجه شود بهتر از احداث تقاطع غیر همسطح در حل معضل ترافیک تاثیر گذار است.

راحتی با اشاره به اینکه بنا داریم در 3 استان ساحلی شمال کشور بحث پسماند را به اتمام برسانیم افزود: هدف‌گذاری صحیح ضرورتی اجتناب ناپذیر در حل مشکلات استان است و حسن چنین نشست‌هایی این است که دستورالعمل‌ها و نقاط ضعف و قوت مورد بررسی قرار گرفته و شاخص‌ها و اولویت‌ها مشخص می‌شود.

 

تسنیم