مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه این طرح تنها مختص مشترکین خانگی است گفت: براساس اعلام شرکت توانیر، گیلان در منطقه گرمسیری ۴ قرار دارد و الگوی مصرف برق در ماه‌های گرم سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) تا ۴۰۰ کیلوواتساعت و برای ماه‌های عادی سال (غیر گرم) تا ۲۰۰ کیلوواتساعت است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، طی این دیدار به گفتگو و تبادل نظر با محمد رضا احمدی سنگری نماینده مردم  شهرستان‌های رشت و خمام پرداخت.

احمدی سنگری در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برخی درخواست‌های مردمی و مطالبات عمومی در حوزه انتخابیه خود را مورد پیگیری قرار داد.

وی درادامه به تبیین برخی چالش‌های صنعت برق کشور در سال جدید پرداخت و ابراز امیدواری کرد که با جذب اعتبارات لازم، بتوان مشکلات و کمبودهای موجود در شرکت توزیع نیروی برق گیلان را از جمله نیاز به نوسازی شبکه‌های فرسوده برطرف ساخت.

محمد تقی مهدیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان نیز ضمن استماع درخواست‌های مردمی مطروحه، به تلاش‌های کارکنان شرکت از ابتدای سال ۱۴۰۰جهت خدمات رسانی بهتر به ویژه با دو طرح جهادی افزایش تاب‌آوری شبکه و طرح جایگزینی شبکه مسی فرسوده با کابل خودنگهدار اشاره کرد و گفت: خدمات‌رسانی مطلوب در گرو جذب منابع مالی مورد نیاز می‌باشد و در این زمینه نقش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بسیارحائز اهمیت است.

وی از طرح جدید وزارت نیرو برای عادلانه‌سازی یارانه‌های انرژی برق خبر داد و خاطرنشان کرد: یارانه برق تاکنون بر اساس میزان مصرف پرداخت می‌شد و مشترکانی که برق بیشتری مصرف می‌کردند از یارانه بیشتری برخوردار بودند، اما از اول بهمن ۱۴۰۰، آن بخش از انرژی برق که در چارچوب الگو مصرف می‌شود یارانه دریافت می‌کند و یارانه پرمصرف‌ها برای آن بخشی که بیش از الگو مصرف می‌کنند به صورت پلکانی کاهش می‌یابد.

مهدیزاده با اشاره به اینکه این طرح تنها مختص مشترکین خانگی است افزود: براساس اعلام شرکت توانیر، گیلان در منطقه گرمسیری ۴ قرار دارد و الگوی مصرف برق در ماه‌های گرم سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) تا ۴۰۰ کیلوواتساعت و برای ماه‌های عادی سال (غیر گرم) تا ۲۰۰ کیلوواتساعت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در انتها تصریح کرد: بر اساس این آیین‌نامه که با هدف ترغیب پرمصرف‌ها برای مصرف بهینه و در چارچوب الگوی برق اجرا می‌شود، تعرفه مشترکانی که در چارچوب الگوی برق انرژی مصرف می‌کنند با یارانه کامل و بدون تغییر محاسبه خواهد شد.