رئیس پلیس راه گیلان گفت::بر اساس آمارپزشك قانوني در سال ٩٤ بالغ بر ٥٢٧ كشته و در سال ٩٥ بالغ بر ٤٩٩ كشته در تصادفات جاده اي جان خود را از دست دادند.

به گزارش ندای گیلان،حسين محمدپور رييس پلیس راهنمايي و رانندگي استان  اظهار داشت:رشت پر جمعيت ترين شهر استان و جز ١٢ شهر پرجمعيت كشور است و همچنين پر جمعيت ترين شهر بين ٣ استان همجوار با درياي خزر است.

محمدپور بيان داشت:جميعت استان گيلان در نوروز به بالغ بر ٧ميليون رسيد و اين استان رتبه نهم مرگ و مير در جهان را به خود اختصاص داده است.

اين مقام مسئول عوامل موثر در تصادفات را ٣ عامل انسان ،راه و وسايل نقليه عنوان كرد و اظهار داشت:عوامل موثر در بهبودي وضعيت ،راه هندسي ،آموزش و اعمال قانون است.

وي تصريح كرد:در سال ٨٤ با ٢٧٧٧٥ كشته در تصادفات جاده اي روبرو بوديم كه با كمك مسئولين و مردم در سال ٩٥ اين رقم به ١٥٩٣٢ نفر رسيد.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان اذعان داشت:در سال ٨٥ استان گيلان ازنظر تلفات در رتبه دهم ايران قرار داشت كه با تلاش مردم و مسئولين به رتبه هجدهم رسيد.

وي افزود:در سالهاي اخير گيلان همواره بين ٣ استان اول موتور سواران در ايران بوده و همچنين در رابطه با تلفات عابران پياده بين ٤ استان اول كشور بوده است .

وي خاطرنشان كرد: در ٥ سال اخير ٢٢ درصد تصادفات داخل شهر و ٧٨ درصد آن بيرون شهري بوده است.

محمدپور بيان كرد:بر اساس آمارپزشك قانوني در سال ٩٤ بالغ بر ٥٢٧ كشته و در سال ٩٥ بالغ بر ٤٩٩ كشته در تصادفات جاده اي جان خود را از دست دادند.

اين مقام مسئول عنوان كرد:محورهاي رشت-لنگرود- لنگرود-چابكسر رتبه هاي اول و دوم تصادفات جاده اي را به خود اختصاص داده اند.

وي شناسایی نقاط حادثه‌خیز در روستاها را از اولویت‌های پلیس‌ًراه برشمرد و بيان داشت‌:دهیاری‌ها با تشویق روستاییان به اجرای قانون، می‌توانند نقش بسزايي در ساماندهی به مشکلات انتظامی و ترافیکی داشته باشند.