یوسفی معتقد است مجهز نبود گمرک به دستگاه ایکس‌ری از جمله موانع و مشکلات قاچاق کالا در استان گیلان است.

به گزارش ندای گیلان،علی یوسفی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به پدیده قاچاق اظهار کرد: گیلان در ردیف سه استان موفق در مبارزه با قاچاق کالا محسوب می‌شود.

وی به کشف دو هزار تن چوب قاچاق در سال جاری در گیلان اشاره کرد و افزود: جنگل از منابع راهبردی استان محسوب می‌شود و حفاظت از آن حائز اهمیت است.

رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس گیلان با بیان اینکه در عملیات‌های مختلف تعداد 540 هزار قلم انواع لوازم آرایشی در استان کشف شده است، تصریح کرد: بیشتر لوازم آرایشی کشف شده، تاریخ گذشته و تقلبی هستند.

یوسفی، کالای تاریخ گذشته و تقلبی را دارای آثار سوء برای مصرف‌کنندگان دانست و بیان کرد: مصرف‌کنندگان در موضوع مذکور شکایت‌هایی داشتند و اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس گیلان موفق به کشف اقلام آرایشی و بهداشتی شده است.

وی به ورود اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس گیلان به محصولات راهبردی برنج و چای اشاره کرد و گفت: در زمینه مذکور کشفیاتی داشتیم و این امر استان را در ردیف استان‌های موفق در مبارزه با پدیده قاچاق قرار داده است.

رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس گیلان با اشاره به مبادی و محورهای ورودی قاچاق کالا به استان، خاطرنشان کرد: محورهای رودبار و آستارا و همچنین محور زنجان به گیلان از مبادی ورودی کالای قاچاق به استان است.

یوسفی، حجم کالای قاچاق ورودی از محورهای اصلی را به دلیل نبود امکانات کنترلی در گیلان عنوان کرد و یادآور شد: مجهز نبود گمرک به دستگاه ایکس‌ری از جمله موانع و مشکلات قاچاق کالا در استان است.

وی با بیان اینکه گیلان در ردیف استان‌های دارای حجم بسیار ورود کالای قاچاق محسوب می‌شود، اظهار کرد: جریمه‌های قاچاق بازدارنده است و بیشتر مواقع دو برابر ارزش ریالی کالا افراد جریمه می‌شوند.

رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس گیلان به نداشتن اطلاعات کافی مردم گیلان از کالای قاچاق مصرفی اشاره کرد و افزود: استفاده از کالای قاچاق بیشتر به دلیل بی‌اطلاعی است اما سود آن را دیگران کسب می‌کنند.

یوسفی با اشاره به اینکه کالای قاچاق از آنجا که کنترل نمی‌شود بیشتر تقلبی و از تاریخ گذشته است، بیان کرد: بهتر است مردم هنگام خرید کالا دقت لازم را داشته باشند.

وی به ورود کالای در مرحله تاریخ انقضا توسط برخی از بازرگانان اشاره کرد و گفت: تعدادی از افراد سودجو و طمع‌کار کالای مذکور را با قیمت ارزان خریداری کرده و به صورت غیر قانونی وارد کشور می‌کنند./فارس