استاندار گیلان گفت:با توجه به اطلاع رساني هاي انجام شده ميزان مسافرت به گيلان در ايام نوروز بيش از ۸۰ درصد كاهش داشته و ۷۰ درصد مردم نيز به پويش "در خانه بمانيم" پاسخ مثبت دادند.

به گزارش ندای گیلان،استاندار گیلان در جلسه ویدئو کنفرانسی با معاون اول رئیس جمهور ، رئیس سازمان برنامه و بودجه و جمعی از مدیران کشور با ارایه گزارشی از تعداد مبتلایان، بهبود یافتگان و جانباختگان ناشی از ویروس کرونا، به تمهیدات اندیشیده شده در استان نظیر ایجاد آزمایشگاه تشخیص تست کرونا، افزایش ده برابری ظرفیت تخت بیمارستانی، تولید ماسک، محلول ضدعفونی کننده و اطلاع رسانی و جلب مشارکت مردم برای شکستن زنجیره انتقال ویروس اشاره و از حمایت ها و پیگیری های دولت و معاون اول رئیس جمهور برای جبران کمبودها قدردانی کرد.

وی با ابراز خرسندی از سیر نزولی مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی از غربالگری بیش از دو میلیون شهروند گیلانی خبر داد و گفت: خوشبختانه با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده میزان مسافرت به گیلان در ایام نوروز بیش از ۸۰ درصد کاهش داشته و ۷۰ درصد مردم نیز به پویش “در خانه بمانیم” پاسخ مثبت دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به عملکرد مراکز بهداشتی و درمانی استان و درگیر شدن تعدادی از کادر پزشکی و پرستاری با بیماری کرونا؛ مطالبات و نیازهای استان را یادآور شد و گفت: با کمک دولت و همه دستگاه های نظامی و خصوصی هیچ کمبودی در زمینه تخت بیمارستانی وجود ندارد.

رییس بیمارستان رازی رشت نیز با تشکر از ستاد مقابله با کرونا و مردم فهیم استان گیلان گفت: تصمیمات درست و هماهنگی میان مردم و مسئولان باعث شد تا شاهد سیر نزولی بیماری در استان باشیم.

در این جلسه معاونان وزیر راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان برنامه و بودجه به طور جداگانه گزارش هایی در خصوص کاهش مسافرت به گیلان، تعداد مبتلایان کادر پزشکی در استان، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی و اختصاص ۲۵۸ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارایه کردند.