مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان همچنین از افزایش ۷ درصدی تعرفه‌های برق گیلان خبر داد و گفت: آن دسته از مشترکانی که در این ایام الگوی مصرف را رعایت نکنند تعرفه برق آنان تا ۲۳ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش ندای گیلان،مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از افزایش مصرف ۱۰ درصدی مصرف برق طی سالجاری نسبت به همین زمان در سال قبل خبر داد و گفت: این امر موجب شده تا در تامین برق پایدار برخی مشترکان با مشکلاتی روبرو شویم.

محمد اسماعیل هنرمند روز یکشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های استان اظهار کرد: اگر هر مشترک برای پایداری شبکه تمامی مشترکان از ساعت ۱۴ تا ۱۵ کولر خود را فقط به‌مدت یک ربع خاموش کند این خاموشی برای مدیریت شرایط و نیز صنعت برق بسیار تاثیرگذار است.

هنرمند با اشاره به پیشنهاد تغییر ساعات کار اداری که موجب کاهش مصرف برق می‌شود، تصریح کرد: پیشنهاد ما برای ساعات اداری ۷ تا ۱۳:۳۰ است که موجب کاهش میزان مصرف برق می‌شود و با توجه به پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه دمای هوا امسال یک درجه افزایش پیدا یافته، پویش مردمی مدیریت کولرها را در گیلان اجرا می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: اجرای‌ موفقیت‌آمیز پویش مردمی “مدیریت کولرها” در استان برای صنعت برق کشور تاثیرات مثبت زیادی را  به همراه خواهد داشت و اگر این طرح در گیلان به‌خوبی اجرا گردد در تمامی کشور برای کنترل پیک بار وسایل گرمایشی اجرایی می‌شود.

وی بابیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی گیلان ۳۶ درصد شبکه برق در استان فرسوده است، اظهار کرد: همین امر باعث می‌شود که در بحران‌های مختلف از جمله برف سال گذشته با مشکلات متعددی روبررو باشیم و دراین راستا مقرر شد تا ۵۰ درصد شبکه‌های فشار ضعیف استان به کابل خودنگهدار تجهیز شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به مزایای کابل خودنگهدار خاطرنشان کرد: این کابل موجب می‌شود که در مواقع بحرانی بامشکلات پارگی سیم برق یا آسیب‌هاییی از این دست روبرو نشویم و هم اینک کار تجهیز شبکه‌ها به کابل خودنگهدار را با اولویت مناطقی که در سال ۹۸ بیشترین آسیب را در بحران برف دیدند، در حال انجام است.

هنرمند با بیان اینکه در فاز نخست تجهیز برخی‌ شبکه‌های فشار ضعیف برق گیلان به کابل خودنگهدار حدود ۷۶ میلیارد تومان هزینه می‌شود، تصریح کرد: در راستای اجرای فاز نخست این طرح  امسال قصد داریم که یک هزار کیلومتر را در ۶ ماه نخست امسال مجهز به کابل خود نگه دار کنیم.

وی یادآور شد: در سال‌های قبل بیش از سه هزار کیلومتر از شبکه‌های برق گیلان به کابل خودنگهدار تجهیز شده اند.

وی در ادامه تعداد مشترکان شرکت برق استان را  یک میلیون و ۴۷۰ هزار مورد عنوان و تصریح کرد: ۷۸ درصد مشترکان مربوط به بخش خانگی هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به برخورداری این استان از ۱۹ هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه برق فشار ضعیف و ۹ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه برق فشار متوسط تصریح کرد: تعداد پُست‌های تامین‌کننده برق مشترکان در گیلان بیش از ۲۲ هزار دستگاه است و بیشترین پیک مصرف برق استان در سال گذشته حدود یک هزار و ۵۰۰ مگاوات بود.

هنرمند با یادآوری اینکه یک هزار و ۵۰۰ روستا در گیلان از نعمت برق برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ بیش از ۸۲ میلیارد تومان در بخش تامین برق مشترکان اعم از روستایی و شهری و نیز در راستای توسعه شبکه‌های برق  و ۴۸ میلیارد تومان نیز در بخش مقاوم‌سازی شبکه‌ها در  استان هزینه شد.

وی تصریح کرد: برای امسال نیز ۴۷۰ میلیارد تومان برای بخش های یادشده پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان همچنین از افزایش ۷ درصدی تعرفه‌های برق گیلان خبر داد و گفت: آن دسته از مشترکانی که در این ایام الگوی مصرف را رعایت نکنند تعرفه برق آنان تا ۲۳ درصد افزایش می‌یابدکه البته هم‌اکنون بدهی مشترکان به شرکت برق استان به رقم  ۱۷۷ میلیارد تومان می رسد.

هنرمند با اشاره به اینکه صنعت برق گیلان برای تقویت شبکه‌های برق و رفع مشکلات ناشی از بحران‌ها مستلزم تسریع در پرداخت صورتحساب‌ها توسط مشترکان است، گفت: عدم دریافت این صورتحساب‌ها و مطالبات باعث بروز مشکلات در این صنعت می‌شود اما پرداخت این مبالغ توسط مشترکان، تقویت شبکه‌های برق را به‌همراه دارد.

وی با اشاره به اجرای ۱۷ طرح مدیریت مصرف برق به‌عنوان فعالیت‌های پاسخگویی بار که در صنایع، مراکز تجاری و اداری ورود پیدا کرده است، تصریح کرد: در این طرح، برای مشترکانی که مصرف برق خود را مدیریت کرده یا کاهش دادند پاداش در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: در سال ۹۸، بیش  از  دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به مشترکان داخل استان بابت رعایت الگوی مصرف، کاهش مصرف برق و همچنین همکاری با شرکت توزیع برق گیلان پاداش تعلق گرفت که این پاداش در صورتحساب آنان در نظر گرفته شد.