سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه خرمشهر پس از 20 ماه در عملیات بیت المقدس آزاد شد تصریح کرد: عملیات بیت المقدس با رمز “علی ابن ابیطالب” آغاز شد و حدود 6 هزار شهید در این عملیات تقدیم شد که 242 شهید متعلق به گیلان است.

به گزارش ندای گیلان به نقل از تسنیم،سردار محمد عبدالله‌پور صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح به‌مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و از خداوند می‌خواهیم در این ماه برای ارتقای معنوی خود حداکثر استفاده را بکنیم و برای پاسداری از انقلاب تلاش کنیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه 35 سال پیش رزمندگان ما خرمشهر را آزاد کردند بیان کرد: خرمشهر در زمان اشغال 250 هزار نفر جمعیت داشت و امروز بعد از گذشت 35 سال سخت است فضای آن روزها را درک کنیم.

وی با بیان اینکه خرمشهر قبل از عراق نیز به دست انگلیس و دولت‌های بیگانه اشغال شده بود اذعان داشت: در هربار با باج دادن توانستیم خرمشهر را پس بگیریم و هنگامی که خرمشهر توسط عراق اشغال شد مردم و بسیجیان سراسر کشور با دست خالی خرمشهر را 34 روز نگه داشتند.

سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه خرمشهر پس از 20 ماه در عملیات بیت المقدس آزاد شد تصریح کرد: عملیات بیت المقدس با رمز “علی ابن ابیطالب” آغاز شد و حدود 6 هزار شهید در این عملیات تقدیم شد که 242 شهید متعلق به گیلان است.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان، آزادسازی خرمشهر را معادل آزادسازی نصف کشور لبنان عنوان کرد و گفت: بیش از 5 هزار کیلومتر مربع از خاک جمهوری اسلامی ایران آزاد شد و 24 شبانه روز رزمندگان ما یک نفس جنگیدند.

وی با بیان اینکه در عملیات بیت المقدس 19 هزار اسیر از عراقی‌ها گرفته شد و 16 هزار عراقی در عملیات بیت المقدس کشته و زخمی شدند افزود: عراقی‌ها در خاطرات خود نوشته‌اند که صلابت ایرانی‌ها در عملیات بیت المقدس غیرقابل وصف بود و سرعت ایرانی‌ها در تهاجم باور نکردنی بود.

سردار عبدالله‌پور امنیت و آسایش کشور را مرهون خون شهدا دانست و خاطرنشان کرد: امروز امنیتی در جمهوری اسلامی ایران برپا شده است که اگر تمام قدرت‌های جهان جمع شوند کسی جرأت تعرض به خاک ایران را ندارد.

وی با بیان اینکه دشمن امروز به شیوه‌های دیگری قصد از بین بردن انقلاب اسلامی را دارد تاکید کرد: دشمن به‌دنبال از بین بردن ریشه‌های ایمانی و اعتقادی ما است و مقام معظم رهبری همواره به افزایش معنویت و تقویت ایمان تاکید دارند.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان اظهار داشت: در عملیات بیت المقدس رزمندگان ما کاری کردند که تمام قدرت‌های منطقه و جهان تسلیم ایران شوند و پس از آزادسازی خرمشهر قدرت ایران در منطقه و جهان چند برابر شد.