رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به کیفیت پایین گندم‌های ورودی به استان گیلان و تأثیر مستقیم آن بر کیفیت نان، بیان کرد: در حال حاضر ذخیره گندم استان گیلان ۲۰ تن است.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد دلق پوش با اشاره به رصد و پایش روزانه ۱۰۰ کالا در استان گیلان، اظهار کرد: این اقدام با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز انجام می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم همکاری و مشارکت دستگاه‌های در زمینه نظارت و رصد بازار، افزود: در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون ۵۹ جلسه ستاد تنظیم بازار با ۵۰۲ مصوبه در مرکز استان گیلان و ۷۱ جلسه با ۴۷۵ مصوبه در سطح شهرستان‌های استان برگزار شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای ذخیره میوه شب عید و با بیان اینکه ۱۴۰۰ تن سیب و پرتقال برای ذخیره سازی خواهد شد، گفت: قیمت میوه‌های ذخیره شده برای شب عید ۲۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار است.

وی با بیان اینکه در زمینه توزیع برخی اقلام در استان گیلان نیز تاکنون ۸۰۳ تن شکر سفید و همچنین ۲۴۰ تن گوشت گوساله یخ زده در سطح شهرستان‌ها توزیع شده است، تصریح کرد: در ماه‌های اخیر با توجه به افزایش قیمت بنزین و همچنین مصرف گاز مایع شاهد کمبود در این حوزه شده که نیازمند اتخاذ راهکارهای مناسب برای تأمین گاز مایع هستیم.

دلق پوش با اشاره به کیفیت پایین گندم‌های ورودی به استان گیلان و تأثیر مستقیم آن بر کیفیت نان، بیان کرد: در حال حاضر ذخیره گندم استان گیلان ۲۰ تن است.

وی با بیان اینکه ۱۰ ماه گذشته ۲۴۳ هزار و ۸۸۰ مورد بازرسی انجام شده است، افزود: در این بازرسی‌ها ۱۰ هزار و ۷۳۷ متخلف شناسایی شده است که ارزش جریمه پرونده‌های تشکیل شده ۴۶۱ میلیارد ریال است.

مهر