اخیراً نگارش نامه ای از سوی امام جمعه لاهیجان خطاب به رئیس قوه قضائیه با محتوای فساد گسترده در شهرستان و رشوه خواری کارمندان حواشی زیادی را به دنبال داشته و علاوه بر قرار دادن نام لاهیجان و مردم لاهیجان در کنار فساد و رشوه در سطح ملی،به سوژه جدید رسانه های ضد انقلاب بدل گشته است.

به گزارش سرویس سیاسی ندای گیلان ،خبرگزاری صداوسیما دیروز در خبری نوشت:امام جمعه لاهیجان در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام و المسلمین رییسی، از رییس قوه قضاییه خواست یک تیم ویژه بازرسی برای بررسی فساد به این شهرستان روانه کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی ، امام جمعه شهرستان لاهیجان گفت: تحقیقات میدانی و شواهد حکایت از آن دارد که افراد ذی نفوذ ازجمله تعدادی از نمایندگان مجلس، در تبانی با مسئولان محلی ازجمله دهیاران و شورا‌های شهر و روستا اقدام به خرید زمین و تغییر کاربری می‌کنند که این موضوع زمین خواری و کوه خواری را به دنبال دارد.

وی  هم چنین با اشاره به دریافت رشوه در برخی ادارات این شهرستان افزود: مردم از رفتار غیراخلاقی برخی کارکنان و روسای بعضی از ادارات به دلیل رشوه گیری برای حل مشکلات آنان، گلایه می‌کنند که این موضوع هم نگرانی‌های جدی‌ای را به همراه دارد.

به گزارش ندای گیلان،انتشار این نامه بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و رسانه های ضدانقلاب و بیگانه داشته است.

نامه حجت الاسلام سلیمانی درحالی منتشر شده است که به نظر می رسد رسانه ای شدن و قرار گرفتن در راس اخبار مهم تر از آنچه که جلوگیری از رشوه خواری عنوان شده باشد. انتشار و رسانه ای کردن این نامه از هرجهت گل به خودی و ورود ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و توهین به مردم شریف لاهیجان است زیرا:

۱-اگر ایشان قصد مبارزه با فساد را داشتند می توانستند با استناد به مدارک و شواهد، فرد یا افراد خاطی را به دادگستری گیلان یا دادستان لاهیجان معرفی کنند و نامه نگاری با رئیس قوه قضائیه در این خصوص به نظر می رسد تنها جنبه رسانه ای داشته داشته و منجر به قرار گرفتن یک نام در کنار رئیس قوه قضائیه شده باشد.

۲امام جمعه محترم لاهیجان در صورتی که احساس می کرد تخلفات باید در بالاترین سطح قوه قضائیه(که بازهم تاکید می شود که سازوکار لازم آن در استان وجود دارد)، با فساد برخورد کند می توانست نامه را به صورت محرمانه به رشته تحریر در آورده و قطعاً رسانه ای شدن نامه کمکی به برخورد با فساد نخواهد کرد.

۳-اتهام وارد کردن کلی به کارمندان ، دهیاران و اعضای شوراهای شهر و روستای لاهیجان بر اساس شنیده ها برای این افراد که در حال تلاش و خدمت رسانی به مردم هستند قطعا موجبات ناراحتی را فراهم خواهد کرد زیرا نمی توان فساد احتمالی یک یا چند فرد را به کارمندان، اعضای شورا و دهیاران شهرستان لاهیجان بسط داد و اعتبار آنها را خدشه دار کرد.

۴-امام جمعه محترم لاهیجان قطعاً باید مدافع حقوق و عزت مردم شهرستان باشد، و مطرح کردن نام لاهیجان و لاهیجانی ها به صورت گسترده در کنار عباراتی چون فساد، رشوه خواری و… در سطح ملی ترور شأنیت و منزلت مردم با فرهنگ و شهیدپرور لاهیجان است که غیرقابل جبران خواهد بود.

۵-حضرت حجت الاسلام سلیمانی می توانست  موارد ادعا شده را از طریق نماینده ولی فقیه در گیلان حضرت آیت الله فلاحتی و مسئولین نظارتی استان پیگیری کند و افراد فاسد و رشوه خوار را به پنجه قانون بسپارد، اما این نامه بدون در نظر گرفتن نقش دستگاه های نظارتی، انتظامی، اطلاعاتی و مهم تر از آن نماینده ولی فقیه در استان به نگارش درآمده است.

۶-ادعای وجود شبکه فسادی به گستردگی مسئولان، کارمندان و مدیران و نمایندگان در شهرستان کوچکی مانند لاهیجان به بهانه جدیدی برای ضد انقلاب و رسانه های فارسی زبان بیگانه برای ادعای وجود فساد گسترده در بدنه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده و  هم اکنون این خبر با آب و تاب و پروبال دادن درحال بازنشر در فضای رسانه می باشد.

از هرجهت که به ادعای وجود این فساد گسترده در یک شهرستان کوچک در نظام مقدس جمهوری اسلامی نگاه کنیم، متوجه گل به خودی امام جمعه محترم خواهیم شد. به نظر می رسد شورای سیاستگذاری ائمه جمعه باید دقت و نظارت بیشتری بر شهرستان ها داشته و تریبون ها و تحرکات سیاسی ائمه محترم جمعه را با دقت بیشتری رصد کند.

هرچند امام جمعه محترم لاهیجان با هدف افشای فساد و جلوگیری از تضییع حقوق مردم مبادرت به این کار ورزیده است،اما هزینه آن نه تنها موجب بدنام شدن مردم با فرهنگ و شهیدپرور لاهیجان گشته، بلکه بهانه ای برای تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده و هم اکنون به خبر اول ضد انقلاب و رسانه های بیگانه بدل گشته است.

امید است مسئولان و افراد صاحب تریبون در استان پیش از رسانه ای کردن موضوعات با کارشناسان این حوزه مشورت کرده و از اظهار نظری که موجب تشویش اذهان عمومی و تخریب چهره نظام می شود پرهیز کنند.