بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در ابتدای مهرماه و افزایش ترددهای شهری، میزان مصرف بنزین در کشور را افزایش داد.

به گزارش نداي گيلان: میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در هفته منتهی به سوم مهرماه با کمی افزایش نسبت به هفته قبل، به بیش از ٧٨ میلیون لیتر رسید.
در بازه زمانی ٢٨ شهریورماه تا سوم مهرماه امسال ٥٤٩ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر بنزین در کشور مصرف شد که از مصرف روزانه ٧٨ میلیون و ٥٥٧ هزار لیتر این فرآورده نفتی حکایت دارد.
این میزان نسبت به هفته گذشته (٥٤٠ میلیون و ٢٤٢ هزار لیتر) هشت میلیون و ٦٥٨ هزار لیتر افزایش داشته است.
براساس آمار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، بیشترین مصرف بنزین در طی این مدت، با ٨٧ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر به روز چهارشنبه (یکم مهرماه) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ٦٩ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر به روز جمعه (سوم مهرماه) مربوط می شود.
مصرف بنزین سوپر نیز در بازه زمانی یادشده (٢٨ شهریورماه تا سوم مهرماه) با یکصد هزار لیتر افزایش نسبت به هفته قبل، به ١٨,٦ میلیون لیتر رسید.
برهمین اساس، میانگین مصرف روزانه بنزین سوپر کشور در این بازه زمانی دو میلیون و ٦٥٧ هزار لیتر بوده است.
همچنین دربازه زمانی ٢٨ شهریورماه تا سوم مهرماه امسال ١٠٢ میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر بنزین در تهران بزرگ مصرف شد که نسبت به هفته قبل (١٠١ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر) ١,١ میلیون لیتر افزایش داشت.
میانگین مصرف روزانه این کلانشهر در هفته منتهی به سوم مهرماه امسال، ١٤ میلیون و ٦٧١ هزار لیتر بوده که از افزایش روزانه ٣٠٠ هزار لیتری آن نسبت به هفته پیش حکایت دارد.
برپایه این گزارش، بیشترین مصرف این فرآورده نفتی در بازه زمانی یادشده با ١٦ میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر در روز چهارشنبه(یکم مهرماه) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ١٣ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر در روز جمعه (سوم مهرماه) ثبت شده است.