فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: مراکز پدافند هوایی به سه هزار و ۷۰۰ نقطه در کشور گسترش یافته است.

به گزارش نداي گيلان: امیر فرزاد اسماعیلی، در یادواره شهدای پدافند هوایی ارتش و 110 شهید محدوده پایگاه مقاومت بسیج شهید آیت الله سعیدی کاشان اظهار داشت:  مراکز پدافند هوایی به سه هزار و 700 نقطه در کشور گسترش یافته است . این مراکز قبل از شروع جنگ تحمیلی حدود یکصد و در طول جنگ تحمیلی به 400 نقطه رسید.
وی افزود: از تیرماه سال گذشته تاکنون تعداد پروازهای مسافربری غیرداخلی که از آسمان ایران عبور کرده اند، سه برابر شده است. بگفته فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، در هر شبانه روز حدود یکهزار و 200 هواپیما با مجوز از آسمان ایران عبور می کنند که ما امنیت آنها را تامین می کنیم.
اسماعیلی با تاکید بر اشرافیت اطلاعاتی به برکت ساخت دستگاه ها و تجهیزات داخلی تاکید کرد: ایران بیشترین اخطارهای هوایی را به هواپیماهایی که قصد تجاوز به حریم کشور را داشته اند، در منطقه اعلام کرده است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: سازمان بین المللی هوانوردی جهان که مرکز آن در کشور کاناداست، آسمان جمهوری اسلامی ایران را امن ترین آسمان در خاورمیانه اعلام کرده است. وی همچنین با اشاره به روند مذاکرات هسته ای در خصوص بازدید از مراکز نظامی ایران تصریح کرد: آنها اشرافیت اطلاعاتی به ما ندارند و در پی کسب اطلاعات از مراکز نظامی و حساس ما هستند که ملت ایران هرگز چنین اجازه ای را به آنان نخواهد داد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، با اشاره به اینکه قرارگاه پدافند هوایی به دستور فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای در سال 87 تاسیس شد، افزود: این یگان بطور کامل تخصصی و برای مواجهه با حملات هوایی دشمن پایه ریزی شده است.

اسماعیلی اظهار داشت: امروز خاکریز کشور حمله کننده و مهاجم هر نقطه از جمله مراکز حساس، حیاتی و پتروشیمی است و خادمان ملت در قرارگاه پدافند هوایی به برکت خون پربرکت شهدا از این مراکز جانانه دفاع می کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) همچنین ماهواره را به خاکریز دشمن در پشت بام ها یاد کرد و افزود: شبکه های اجتماعی و سایت ها، اجتماع گریز و اجتماع ستیز هستند و به همین علت مجانی در اختیار مردم قرار دارد.