انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر رشت در حالی تا دوماه آینده برگزار می‌شود که از هم‌اکنون جلسات غیررسمی شورانشینان رشت برای انتخاب رئیس و چهار عضو هیئت رئیسه شورای رشت آغاز شده است.

ندای گیلان:صبح مشرق نوشت:

انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر رشت در حالی تا دوماه آینده برگزار می‌شود که از هم‌اکنون جلسات غیررسمی شورانشینان رشت برای انتخاب رئیس و چهار عضو هیئت رئیسه شورای رشت آغاز شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در بین گزینه‌های کرسی ریاست شورای شهر رشت، حاج سیدرضا موسوی‌روزان مرد بی‌حاشیه و دارای تجربه کلان در مدیریت و متعهد شورای رشت بیشترین اقبال را در شرایط فعلی برای کسب کرسی ریاست وشورا دارد.

*موسوی روزان را بیشتر بشناسیم؛

مدرس دانشگاه‌های گیلان، معلم آموزش و پرورش، از بنیان گذاران جهاد سازندگی در حوزه شهرستان صومعه سرا، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدیر تشکیلات اداری در شهرستانهای استان گیلان و سایر استانها، مدیر حراست کل استان خراسان بزرگ، مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گیلان، مشاور مدیر عامل و حراست منطقه آزاد، حراست وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان حراست کل کشور، محقق، پژوهشگر و مدرس دانشگاه‌های استان گیلان و استانهای دیگر تنها بخشی از سوابق سیدرضا موسوی روزان است.

سیدرضا موسوی‌روزان هرگز کاندیدای ریاست کمیسیون‌ها و ریاست شورای شهر نشده و حتی یکبار هم در دقیقه نود به اذعان چند عضو شورا، نایب رئیسی شورا را نپذیرفته است.

وی کسی است که اغلب اعضای شورای رشت به وی بدهکار در رأی دادن هستند و روزان نشان داده است که هرگز به دنبال جایگاه برای خود در شورا نبوده و همواره نقش حکمیت را در شورای شهر ایفا کرده است.

حّکمی که اینک بسیاری از اعضای شورای رشت خواهان ریاست وی در شورای شهر هستند تا آرامش به شورای رشت بازگردد و زمینه های خدمت هموارتر شود.

*در دو گروه شورای رشت وضعیت روزان چگونه است؟

سیدرضا موسوی‌روزان سال گذشته با رأی به امیرحسین علوی برای ریاست شورا و نپذیرفتن نایب رئیسی شورا از گروه رقیب نشان داد که مردانه پای حرف و تعهد خویش ایستاده و حالا در شرایط فعلی قطعا گروهی که موسوی‌روزان آنان را بدون هیچ سهم‌خواهی همراهی کرد حاجی روزان را برای ریاست شورا همراهی خواهند کرد.

شاید اعلام حاج اسماعیل حاجی‌پور مبنی بر اینکه برای ریاست شورا ورود نمی‌کند هم اشاره غیرمستقیمی بر حمایت وی از حاج رضا موسوی‌روزان باشد.

اما در گروه مقابل نیز حاجی‌روزان به عنوان مرد منصف، خوش‌کلام، مدبر و مدیر شناخته شده است و احتمال اینکه وی بتواند با بیش از ۱۰ رأی شورا نشینان به ریاست شورای رشت دست یابد دور از ذهن نیست.

قطعا سیدرضا موسوی‌روزان خود به دنبال ریاست شورا نیست ولی تکلیف چیز دیگر می‌خواهد و حاجی روزان نشان داده فردی تکلیف‌گرا و مصلحت اندیش برای توسعه شهر رشت است.

*موافقان روزان برای ریاست شورا چه کسانی هستند؟

حاجی پور (مرد دقیقه نودی و سرنوشت ساز شورا)، شوقی(روزان دو سال برای کمیسیون‌ها به شوقی رأی داده است)، حاج کارگرنیا( عضوی که روزان همواره مدافع سخنانش در شورا بوده است)، علوی( روزان برای ریاست شورا به وی رأی داد هرچند که علوی از کسب کرسی ریاست ناکام ماند)، شیرزاد ( روزان برای سخنگویی شورا به وی رأی داد هرچند که شیرزاد در رسیدن به کرسی سخنگویی ناکام ماند)، رسولی( روزان برای نایب رئیسی به وی رأی داد هرچند که وی نایب رئیس نشد)، کاظمی(مردی که همواره روزان احترام خاصی برایش قائل بوده و روزان در یک مرحله برای شهردار شدن به وی رای داده است) و خود حاجی روزان و … .

*مخالفان روزان چه کسانی هستند؟

حاجی روزان با توجه به مشی حق‌طلبی و حکمیت برای رسیدن به کرسی ریاست شورا مخالفی ندارد و بعید به نظر می‌رسد که وی با کمتر از ۱۰ رأی به ریاست شورا برسد چرا که وی علاوه بر ۱۰ رأی، ۵ رأی ممتنع و شاید موافق دیگر نیز همراه داشته باشد.