نشست شورای حفظ حقوق بیت المال با موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهر رشت به ریاست رئیس کل دادگستری استان گیلان در دادسرای مرکز استان برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، نشست شورای حفظ حقوق بیت المال با موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهر رشت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان صبح امروز در دادسرای مرکز استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به بازدید روز گذشته از ساخت و سازهای غیر مجاز با انتقاد از مهندسی شهری در شهر رشت اظهار داشت: گروه مافیا ویقه سفید در کلان شهر ها و همچنین شهر رشت با استفاده از خلا قانونی، مال مردم را غارت کرده و جان آنان را نیز به خطر می اندازند.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه این افراد به لحاظ برقرای ارتباطات ناسالم با دستگاه های مرتبط مبادرت به ساخت و سازهای غیرمجاز می کنند تصریح کرد: این افراد باید شناسایی شده و شناسنامه دار شوند و برخورد قانونی و قاطع با آنان صورت گیرد.

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه مافیای ساخت و ساز در کاربری های غیرمجاز خانه های نا ایمن احداث می کنند افزود: اغلب این ساختمان ها که رای قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ را نیز اخذ نموده اند باید از شهرداری تعیین تکلیف شوند تا در آینده شاهد اتفاقات تلخی چون واقعه متروپل نباشیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:  مدیران و مسئولانی که در گذشته و همچنین در زمان کنونی در انجام وظیفه خود اهمال و سستی کرده و می کنند باید پاسخگو بوده و حتی در برابر خسارت ناشی از تخریب نیز مسئول می باشند.

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان با بیان اینکه مشاورین املاکی که در استان گیلان فاقد مجوز هستند باید توسط اتحادیه مربوطه تعطیل شوند گفت: هیچ کدام از مشاورین املاک نباید قراردادی در مورد خانه های خلاف ساز و املاکی که در شهرداری تعیین تکلیف نشده اند تنظیم نموده یا معامله ای در این  خصوص انجام دهند.