بعد از دخانیات با 72.4 درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت کالاها در بین کالاهای تفریح و امور فرهنگی با 34.1 درصد و خوراکی ها (و متفرقه) با 25 درصد رخ داده است.

به گزارش ندای گیلان،بانک مرکزی با انتشار گزارش قیمت ها در تیرماه امسال، تورم (متوسط رشد قیمت کالاها در دوازده ماه منتهی به تیرماه امسال) تیرماه را 10.2 درصد اعلام کرد که بدین ترتیب می توان گفت نرخ تورم بعد از پنج ماه مجدد به بالای 10 درصد رسید. با این حال، مقایسه قیمت ها در تیرماه امسال نسبت به تیرماه 96، حاکی از رشد 18 درصدی قیمت ها در یک سال است.

بر این اساس بعد از دخانیات با 72.4 درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت کالاها در بین کالاهای تفریح و امور فرهنگی با 34.1 درصد و خوراکی ها (و متفرقه) با 25 درصد رخ داده است.

لوازم خانگی و حمل و نقل نیز به ترتیب با رشد قیمت 23.1 درصدی، سایر کالاهایی بوده اند که قیمت هایشان بیش از 20 درصد به طور سالانه، در تیرماه رشد کرده است. در این فهرست، مسکن با 10.9 درصد و بهداشت و درمان با 13.3 درصد کالاهایی هستند که کمترین رشد سالانه را داشته اند. به نظر می رسد وابستگی کمتر قیمت این کالاها به نرخ دلار در این رشد کمتر قیمت، موثر بوده است.