امام‌جمعه رشت با این سؤال که ما چقدر مردم را می‌توانیم دعوت به صبر کنیم گفت: افسارگسیختگی در اقتصاد و گرانی مردم را کلافه کرده است و صبرشان در حمایت از رهبری است.

به گزارش ندای گیلان،آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در آئین خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به تأثیر گسترده رسانه‌های امپراطوری غرب بر روی اندیشه اٌمانیستی گفت: به‌گونه‌ای رسانه‌های غربی در حوزه اندیشه اٌمانیستی و انسان منهای دین کارکرده که در برخی از ملت‌های مسلمان نیز این اندیشه رخنه کرده و امروزه علاوه بر مسلمانان ناله عالمان مسیحی را نیز درآورده است.

فلاحتی با بیان اینکه مفهوم خانواده در غرب که تنها بر تکنولوژی و صنعت متمرکزشده در حال متلاشی است خاطرنشان کرد: این مسئله در ادیان توحیدی قابل‌توجه است چون اسلام بیشتر برنامه‌های خود را برای ساخت‌وساز زندگی، خانواده و‌ تشکیلات اجتماعی انسان است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به فرمایش مولی متقیان حضرت علی علیه‌السلام در حکمت ۳۵۹ نهج‌البلاغه در خصوص خودسازی تصریح کرد: حضرت در این خطبه تأکید می‌کند که انسان مسئول تربیت نفس خود باشد چون انسان خواسته و‌ ناخواسته تحت تکلف تربیت دیگران قرار می‌گیرد و لازم است خود ابتدا مزین به تربیت اسلامی شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها اظهار کرد: آنچه در جامعه از عزت مشاهده می‌شود زنانی هستند که سیره زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها را پذیرفته‌اند و ولنگاری‌های موجود در جامع نیز ناشی از فاصله گرفتن از این بانوی بزرگوار است.

فلاحتی با اشاره به‌روز تربیت اسلامی و فاصله تربیت فعلی باتربیت اسلامی افزود: امروز شاهد فرزندان نورانی و معنوی در جامعه هستیم که بخشی ناشی از تلاش مربیان، معلمان و دانشگاهیان است اما هنوز تا رسیدن به اوج تربیت اسلامی فاصله‌داریم و باید این نوع تربیت در تمامی مراکز موردتوجه قرار گیرد.

امام‌جمعه رشت با اشاره فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم اعتماد به اتحادیه اروپا بیان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در خصوص تحرکات اخیر در جلسه آتی موضع محکمی بگیرد.

فلاحتی با اشاره به اظهارات مرکل صدراعظم آلمان مبنی بر تفاوت در تاکتیک‌ها در عین اشتراکات راهبردی با اتحادیه اروپا و آمریکا تصریح کرد: صدراعظم آلمان متوجه نمی‌شود اصلاً در خصوص توانمندی‌های ایران چه می‌گوید اما از غده چرکین رژیم صهیونیستی در منطقه دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه همسران اساتید دانشگاه و زنان ایرانی ما صدها برابر مدیرتر از خانم مرکل هستند افزود: زنان ایرانی در بیلان مواضع خود آن‌قدر تدبیر و درایت دارند که گویا توانایی اداره جهان را دارند و این در حالی است که زنان اروپایی راه رفتنشان شبیه کسانی است که مایل به سوارشدن بر شتر هستند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به موضوعات مطرح‌شده در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصمیم‌گیری نهایی گفت: مطالبه مردم انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی این است که «مجمع تشخیص مصلحت نظام به آمریکا و اروپا نه بگوید».

نماینده ولی‌فقیه پس از برشمردن چند بند از منویات رهبر معظم انقلاب در گام دوم خاطرنشان کرد: نتیجه ورشو به خون کشیده شدن پاسداران ایران اسلامی در سیستان و ‌بلوچستان بود و ما درحالی‌که که به آل سعود که آل جهود واقعی هستند انتظاری ندارد اما از دولت پاکستان رفتار عاقلانه می‌طلبد و‌ دستگاه دیپلماسی باید جدی‌تر عمل کنند.

فلاحتی با انتقاد از گرانی‌ها در بازار بیان کرد: افسارگسیختگی در اقتصاد و گرانی مردم را کلافه کرده است.

وی با طرح این سؤال که آیا کاخ‌نشینان ما هیچ‌گاه به کوه‌نشینان توجه دارند یا نه افزود: آیا مسؤولین ما تا سر کوچه می‌روند تا خرید کنند و ببیند وضعیت اقتصادی مردم چگونه است هرچند با حقوق ۲۰ میلیون تومانی برایشان هزینه‌های بالای خرید فرقی ندارد.

امام‌جمعه رشت با این سؤال که ما چقدر مردم را می‌توانیم دعوت به صبر کنیم گفت: صبر و استقامت مردم از نجابتشان و در حمایت از رهبری است و برداشت برخی‌ها از سخنان من نمی‌تواند سیاه نمایی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به ورود دادستان‌های سراسر کشور به برخورد با خاطیان و با تأکید بر اینکه دولتمردان باید تمکین کنند اظهار کرد: در اوضاع کنونی امروز هیچ مسؤولی حاضر به‌قرار گرفتن در پشت تریبون و پاسخگویی با مردم نیست.

فلاحتی با اشاره به شرمندگی خانواده‌ها در برابر زنان و فرزندان در قبال گرانی‌ها و کاهش قدرت خریدشان تصریح کرد: مردان و زنان در گذر از بازار یک نگاه به وسایل و یک نگاهی به جیبشان می‌کنند و شب می‌خوابند و صبح ‌بلند می‌شوند و با افزایش گرانی‌ها مواجه می‌شوند.

وی همچنین از عدم تثبیت مدیریت شهری رشت نیز انتقاد کرد و افزود: شهر رشت چندین ماه است که شهردار ندارد آیا نتیجه اعتماد مردم به شورای شهر این بوده است؟

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه شهردار آینده رشت ابتدا باید دلداده کار و پشتکار باشد نه دل داده پست و جاه بیان کرد: شورا باید شهرداری پاک دست انتخاب کنند و بر روند اخلاقی و مالی آن نظارت داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بر ضرورت بومی بودن شهردار رشت تأکید کرد و گفت: مردم شهردار بومی را بیشتر از غیربومی می‌پسندند و شهردار آتی نیز باید در اجرای پروژه‌ها دقت و سرعت داشته باشد.