ا هفته پیش مرغ هر کیلو چهار هزار و 500 تا 5 هزار تومان بود اما اکنون 7 هزار و 600 تا هشت هزار تومان گران شده است.

دیدبان ندای گیلان:

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، افزایش ناگهانی دو هزار تومانی قیمت مرغ در مدت یک هفته مردم گیلان را غافلگیر کرده است.

یکی از مصرف کنندگان مرغ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در مدت یک هفته بیش از دو هزار تومان به قیمت مرغ اضافه شده و کسی پاسخگوی این گرانی نیست.

شهروند دیگری نیز از گرانی مرغ ابراز ناراحتی کرد و گفت: تا هفته پیش مرغ هر کیلو چهار هزار و 500 تا 5 هزار تومان بود اما اکنون 7 هزار و 600 تا هشت هزار تومان گران شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان نیز درباره گرانی قیمت مرغ اظهار کرد: عدم تعادل در عرضه و تقاضا موجب تغییراتی در قیمت شده است.

ایرج بنیادی با بیان اینکه افزایش نرخ مرغ به گونه‌ای نیست که از حد خود بالاتر رود، تصریح کرد: مرغدار که تولید کننده است نیز باید ضرر نبیند.

تورم و رشد قیمت‌تمام‌شده، دلیل افزایش قیمت مرغ

ایرج بنیادی افزایش قیمت 2 هزار تومان را  توجه به قیمت تمام‌شده مرغ و مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: سال گذشته مرغ با قیمت هفت هزار و 200 تومان در بازار مصرف عرضه می‌شد و امسال با توجه به تورم موجود در کشور قیمت مرغ اکنون 7 هزار و 600 تا 700 تومان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی باید به راهکاری برای جلوگیری از حباب ایجاد شده برسد، افزود: باید مرغ به گونه‌ای عرضه شود که مرغدار و تولید کننده ضرر نکند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان قیمت تمام‌شده مرغ را از میزان درآمد آن بیشتر دانست و خاطرنشان کرد: به دنبال ضرر مرغداران در چرخه تولید آن نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت تمام‌شده مرغ، تصمیم گرفته شد تا مرغ با قیمت 7 هزار و 500 تا 600 تومان به دست مصرف کننده برسد.

به گزارش فارس، اکنون قیمت مرغ در برخی مناطق گیلان به حدود هشت هزار تومان نیز رسیده اما قیمت اعلام شده هر کیلو مرغ توسط جهاد کشاورزی بین 7 هزار و 500 تا 600 تومان است.