به گزارش ندای گیلان،محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در خصوص مسائل مختلفی با مهر صحبت کرده که شما را به خواندن ماحصل این مصاحبه دعوت می‌کنیم. یکی از اعضای کمیته فنی تاکید کرد که به دلیل مشکلات مالی فدراسیون، قادر به عقد قرارداد دوباره با کی‌روش نیستیم. با توجه به […]

به گزارش ندای گیلان،محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در خصوص مسائل مختلفی با مهر صحبت کرده که شما را به خواندن ماحصل این مصاحبه دعوت می‌کنیم.
یکی از اعضای کمیته فنی تاکید کرد که به دلیل مشکلات مالی فدراسیون، قادر به عقد قرارداد دوباره با کی‌روش نیستیم. با توجه به بالا بودن نرخ ارز راهکار وزارت ورزش در این زمینه چیست؟
از آنجا که ورزش به طور مستقیم با نشاط اجتماع در ارتباط است و عزت و اقتدار ملی را موجب می‌شود، به دنبال این نیستیم که صرفه‌جویی داشته باشیم. سیاست کلی این است طبق برنامه فدراسیون‌ها برای اعزام‌هایشان از طریق هماهنگی با بانک مرکزی ارز مورد نیازشان تامین شود و این کار تا به امروز انجام شده و از این به بعد هم انجام می‌شود. بنابراین موضوع کی‌روش و سایر مباحث فوتبال اصلا به موضوع ارز مرتبط نیست.
در هر صورت پیشنهاد فدراسیون به کی‌روش تمدید قرارداد برای مدت ۶ ماه بوده و همین باعث دلخوری این مربی شده، نظر وزارت ورزش در این مورد چیست؟
این‌که فدراسیون فوتبال برای آینده چه تصمیمی دارد و آیا می‌خواهد کی‌روش را برای 4 سال آینده حفظ کند یا نه را اصلا نمی‌دانیم؛ آنقدری که من می‌دانم فوتبال جام ملت‌های آسیا را در پیش دارد و بعد از آن حدود یک تا یک و نیم سال تیم ملی هیچ رویداد مهم دیگری ندارد. چند وقت پیش به دوستانمان در فدراسیون فوتبال گفتم اجازه دهید جام جهانی برگزار شود سپس بررسی‌های لازم انجام شود و بر اساس آن‌ها درباره کی‌روش نتیجه‌گیری کنید.
اگر فدراسیون فوتبال برای حفظ کی‌روش به کمک مالی نیاز داشته باشد، وزارت همکاری لازم را خواهد داشت؟
حتما در کل این مسئله که ماندن یا نماندن کی‌روش به موضوع ارز بستگی دارد، کلا درست نیست و قطعا اگر مسئولان فدراسیون برای حفظ کی‌روش و تمدید قرارداد با وی از وزارت ورزش کمک مالی بخواهند، دریغ نخواهیم کرد.
اگر همکاری فدراسیون فوتبال و کی‌روش به نقطه پایان برسد، موضع وزارت ورزش در مورد سرمربی جدید تیم ملی چیست؟
منطق این را می‌گوید که مربی بزرگتری جذب شود تا بتوانیم مسیر موفقیت را ادامه دهیم و بهبود ببخشیم.