در حال حاضر اتوموبیل های این شرکت در 34 کشور جهان فروخته می شود. همچنین برای اولین بار در سال 2018، لادا وستا در صدر فروش صادرات (30٪ از فروش) قرار گرفت
به گزارش ندای گیلان، ویکتور کلادوف، مدیر همکاری بین المللی و سیاست منطقه ای “روس تک” در حاشیه نمایش هوایی AERO INDIA 2019 (Aero India شرکت آوتوواز در خصوص عرضه خودرو در ایران مذاکره می کند.

وی گفت: آوتوواز به مصر اتومبیل ارسال می کند، تولید و مونتاژ در این کشور وجود دارد، مذاکرات به طور فعال تری با کشورهای دیگر، مانند ایران، در حال انجام است. در خصوص تحویل و مونتاژ خودروهای آوتوواز گفتگو انجام شده است.
گفتنی است، صادرات لادا در سال 2018 به 57 درصد و به 38.05 هزار خودرو افزایش یافت. همانطور که قبلا گزارش شده است، به ویژه در سال 2018، اتومبیل های لادا در ترکیه، تونس، شیلی و کوبا به فروش رسیدتد.
در حال حاضر اتوموبیل های این شرکت در 34 کشور جهان فروخته می شود. همچنین برای اولین بار در سال 2018، لادا وستا در صدر فروش صادرات (30٪ از فروش) قرار گرفت، در حالی که پیش از این اتوموبیل لادا 4*4 رکورد دار بود.
عمدتا فروش لادا در کشورهای مستقل مشترک المنافع است. قزاقستان، بلاروس و ازبکستان در سال 2018 بیش از 26 هزار و 305 اتومبیل لادا خریداری کرده اند.
آوتوواز که از قدیم در جهان به نام خانه لادا مشهور است شرکت خودروسازی روسی است، که با نام واز (ولژسکی آوتومبیلینی زاود) نیز شناخته می‌شود، اما شهرت آن در صنعت خودروسازی جهان، به‌دلیل مالکیت مارک لادا می‌باشد.

نام تجاری Lada در رتبه چهل و هشتم در بین پنجاه شرکت اتومبیل سازی اول دنیا در زمینه فروش قرار گرفت و جایگاه خود را نسبت به سال گذشته سه رتبه بهبود داد. لادا در این رتبه‌بندی پس از تولید کنندگان بزرگی مانند Trumpchi، Roewe و Saipa قرار دارد، اما بالاتر از Mini و Baic که در رتبه‌های 49 و 50 هستند، قرار گرفت.

این خودروسازی در سال جاری 285 919 خودرو فروخته است که 21 درصد بیشتر از سال قبل است. بنابراین، لادا همچنین در لیست برندهای با بیشترین پیشرفت فروش که در آن Geely با رشد 23 درصد پیشرو هست، قرار می‌گیرد.
در صدر این لیست بازهم شرکت تویوتا قرار دارد که این شرکت ژاپنی تا کنون توانسته است تقریبا 6.5 میلیون ماشین را به فروش برساند. همچنین گفتنی است که محبوبیت این شرکت در تایلند، اسپانیا و روسیه به این فروش بالای جهانی این شرکت کمک کرده است. تحلیلگران بازار روسیه را یکی از مهمترین بازارها برای شرکت های خودروسازی برمی‌شمارند.
در این رتبه‌بندی دومین جایگاه متعلق به شرکت فولکس واگن با فروش 5.22 میلیون خودرو در سراسر دنیا و سومین جایگاه متعلق به شرکت فورد، با فروش 4.2 میلیون خودرو است.

 نیوا 4 × 4

کسی که تصمیم می گیرد نیوا را خریداری کند، باید دلایل خود را داشته باشد: او قطعا نمی خواهد “بچه با حال” یا “مد روز” به نظر برسد، اما او می خواهد یکی از چند “افسانه های خودرو” روسیه را لمس کند، بی سر و صدا امیدوار است که برایش لازم نخواهد بود با شگفتی های ناخوشایند مواجه شود. کسی که می داند چگونه می توان از عهده رانندگی خشن بر آمد و با یک حرکت پایین و قفل دیفرانسیل، از جنگل یا شیب بدون توقف رد شد. وزن نه چندان بالای این خودرو فاصله  22 سانتیمتری از زمین و توانایی لادا نیوا برای عبور از موانع آبی به عمق 65 سانتیمتر رفع این خواست ها را تسهیل می کننند.

مشتریان  لادا نیوا از طرفداران مارک های بسیار بی تکلف هستند. آنها از انتقاد شدید از ماشین های خود، حتی در بازارهای دورافتاده ای مانند استرالیا، اروگوئه و ایسلند، خودداری می کنند. در دهه 1990 حتی یک مدل دیزلی با موتور ساخت فرانسه تولید می شد که فروش آن در بازارهای جهانی با موفقیت چندانی نبود. تولید کنندگان لادا نیوا برای سال های متمادی ماشین های خود را به جعبه دنده 5 مرحله ای دارای کیفیت متوسط مجهز می کنند. از نواقص دیگر این خودرو- دستگیره اهرمی دراز است.

چیزهای تکمیل شده لادا نیوا کدام اند؟ در سال های اخیر، فرمان تقویت شده تولید می شود که همراه با سیستم ترمز ضد قفل و بهبود شاخص درجه آلودگی هوا به یورو 6، پیشرفت اصلی فنی تولید کننده روسی است.

در روسیه، از ابتدای دهه 1990، “پنج درب” با محور فاصله ای 50 سانتیمتری فروخته شده است که اکنون به بازار آلمان رسیده است. کلا،  بر مبنای آن، تغییرات خاصی برای ارتش و سایر ادارات تخصصی وجود دارد — تا ماشینهای آمبولانس و زرهی.

طی چند سال آینده  لادا نیوا باید بازار را ترک کند: زیرا تحت هیچ شرایطی جوابگوی خواست های   ایمنی Euro-NCAP نیست.

قیمت پایه برای لادا لادا نیوا 4 × 4 سه درب حدود 11 هزار و 100 یورو مدل تکمیل شده پنج درب — 13 هزار یورو و مدل بهبود یافته Lada 4 × 4 Urban به قیمت 14 هزار و 290 یورو است. این قیمت ها به مراتب ارزانتر از مدل های مشابه دیگر تولید کنندگان جهانی است.

به گزارش ندای گیلان،قیمت مدل کراس این خودرو در حال حاضر معادل 13 هزار دلار آمریکا است که اگر قرار باشد با ارز دولتی یا از طریق مونتاژ در داخل به فروش برسد قیمتی کمتر از 70 تا 80 میلیون خواهد داست.

تصاویری از مدل های این شرکت خودروسازی: