معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از حضور کودکان دارای بیماریهای خاص، کودکان کار و سندروم داون در کنسرتهای موسیقی که در این استان برگزار می‌شود، خبر داد.

به گزارش ندای گیلان، سیدامیر مصباح با اشاره به تنظیم پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای با کانون سندروم داون استان گیلان، گفت: قرار است بر اساس این تفاهم‌نامه، از این پس بچه‌های سندروم داون در کنسرتهای موسیقی که در استان گیلان برگزار می‌شود حضور داشته باشند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه کودکان کار و کودکان دارای بیماریهای خاص نیز در این برنامه‌ها حضور خواهند یافت، اظهار کرد: با توجه به شرایط سخت زندگی کودکان کار و همچنین کودکان دارای بیماریهای خاص، تلاش شده تا با اجرای این طرح برای ساعتی آنها را از فضای سخت زندگیشان جدا کنیم.

وی همچنین در ادامه با اشاره به افزایش قیمت بلیط کنسرتهای پاپ و سنتی، اظهار کرد: معاونت امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و بهره‌مندی همه شهروندان از این فضا، اقدام به اختصاص دو ردیف در هر کنسرت موسیقی به افراد با بضاعت مالی محدود کرده است.

مصباح افزود: بعد از برگزاری جلسه با مؤسسات برگزارکننده کنسرتهای موسیقی پاپ و سنتی در استان گیلان، از این مؤسسات خواسته شده که بلیط دو ردیف از هر کنسرت خود را با قیمتهای نازل در نظر بگیرند تا افراد دارای بضاعت مالی محدود نیز بتوانند از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.