نخستین کنفرانس بین المللی «زنان فعال در عرصه رسانه» با تاکید بر نقش زنان در فضای رسانه ای امروز، شامگاه جمعه با حضور نمایندگانی از 22 کشور جهان در شهر کراچی پایتخت پاکستان گشایش یافت.

به گزارش ندای گیلان، نخستین کنفرانس بین المللی «زنان فعال در عرصه رسانه» با حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران (خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا»)، پاکستان، نپال، کانادا، سوئد، دانمارک، آمریکا، بنگلادش، هندوستان، انگلستان، ایرلند، ترکیه، مالزی، رومانی، افغانستان، فرانسه، یونان، اسپانیا، کویت، تایلند، سریلانکا و سنگاپور» در شهر کراچی آغاز به کار کرد.

این همایش بین المللی به همت بنیاد توسعه رسانه های پاکستان( PMDF ) و حمایت استانداری (حکمرانی) ایالت سند پاکستان برگزار شده و تا نوزدهم آذرماه در شهر بندری کراچی پاکستان ادامه دارد.
آیین گشایش این کنفرانس بین المللی شامگاه جمعه با حضور نماینده حکمران ایالت سند پاکستان، جمعی از تحلیل گران ارشد سیاسی و رسانه ای این کشور و نمایندگان کنسولگری های مستقر در کراچی گشایش یافت.
سخنرانان در این کنفرانس بین المللی در مدت زمان چهار روزه برگزاری این کنفرانس، در خصوص موضوعاتی نظیر «رشد سریع رسانه ها و فرصت های پیشرفت زنان، اصول اخلاق حرفه ای در رسانه ها، چالش های فراروی زنان خبرنگار، نقش رسانه ها در تحقق صلح و دوستی، رادیو و نقش آن بر زنان» و دیگر موضوعات مربوط به رسانه و مشکلات و چالش های حضور زنان در عرصه روزنامه نگاری به بحث و تبادل نظر می پردازند.
به گزارش ایرنا، نمایندگان رسانه های خارجی حاضر در این کنفرانس با اهدای تاج گل به مقام ‘محمد علی جناح’ قائد اعظم پاکستان و بنیانگذار استقلال این کشور ادای احترام کردند.
این کنفرانس، فرصتی برای زنان روزنامه نگار کشورهای مختلف جهان است تا با تبادل تجربیات خود، در خصوص موضوعات رسانه ای در جهان امروز تبادل نظر و گفت و گو کنند.