رئیس جهاد کشاورزی رودبار با بیان اینکه ملخ ابتدا کوه و مراتع را آلوده می‌کند و سپس به مناطق پایین‌تر مانند مراتع و مزارع آسیب میرساند گفت: با هزینه حدود ۴ میلیارد تومان از اوایل سال جاری تاکنون حمله ملخ ها به مزارع صد درصد کنترل شد.

به گزارش ندای گیلان از رودبار،سروش ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در رودبار مطرح کرد: در اوایل سال با معضل حمله ملخ روبرو بودیم که با معمولا باآفت ملخ مناطق گسترده ای از باغات و مزارع شهرستان آلوده می‌شوند.دراوایل سال امکانات برای مبارزه با ملخ کافی نبود وپس از رایزنی و همکاری  با وزارتخانه ،سازمان حفظ نباتات کشور ،مدیرکل بحران استانداری گیلان و سازمان جهاد استاد توانستیم ازهجوم  گستره ملخ ها به مزارع شهرستان جلوگیری کنیم.

وی گفت :با کانون کوبی توانستیم کانون اولیه  حمله ملخ ها را در ارتفاعات شهرستان پاکسازی کنیم.

ابراهیمی بابیان اینکه ملخ ابتدا کوه و مراتع را آلوده میکند و سپس به مناطق پایین تر مانند مراتع و مزارع آسیب میرساند ،افزود: با هزینه حدود ۴ میلیارد تومان از اوایل سال جاری تاکنون حمله ملخ ها به مزارع صد درصد کنترل شد.

تشریح کرد: ۱۴هزار لیتر سم برای این  سم پاشی ۳۱ هزار هکتار  مزرعه و باغات شهرستان مصرف شد.

وی ادامه داد: در سال جدید مجموعا ۴۴هزارهکتار ازباغات و مزارع رودبار پایش شد که دراین امر مهم همه مسئولان مشارکت  و همکاری موثری داشتند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: در این مدت درراستای کانون کوبی ملخ ،استاندار گیلان ،رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ،مدیر کل کنترل بحران  استانداری ،فرماندار رودبار والبته مدیر کل آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور همکاری و مساعدت همیشگی داشتند.