رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: کمیته حقیقت‌یاب از سوی کشورهای حادثه دیده به عربستان اعزام می‌شود

به گزارش نداي گيلان: حجت الاسلام محمد یاری  اظهار داشت:  نشستی با نماینده ولی فقیه به همراه تشکلات دینی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان منشور عزاداری محرم الحرام سال 94را تصویب کرده‌ایم.

وی افزود: با تأکیدات به‌عمل آمده در آن جلسه هیئت‌های مذهبی و سوگواری با رعایت مسائل مربوط به فرهنگ عاشورا و حماسه عاشورا مبنی بر عزاداری با رعایت فرهنگ عاشورایی و ملاحظه نسبت به همسایگان مساجد و هیئت‌ها و حال افراد بیمار در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: باید پرداختن به مسائل مهم فرهنگی از جمله بصیرت عزاداران و امر معروف و نهی از منکر این مراسم را به نحو احسن برگزار کنیم.

یاری تاکید کرد: امسال مراسم ایام دهه محرم با هماهنگی سه کمیته یعنی سازمان تبلیغات،شهرداری و نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

وی به مداحان تأکید کرد: که موازین مداحی را رعایت کنند و با استفاده از شعرهای آیینی و پرهیز از خرافه‌گویی در هر چه بهتر شدن مراسم سیدالشهدا تلاش کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان یادآور شد: همایش مداحان اهل بیت غرب استان در تاریخ هفدهم مهر با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی در ماسال برگزار می‌شود.

حجت الاسلام یاری در مورد فاجعه منا گفت: این دو واقعه بسیار جانکاه و فراموش نشدنی است و قطعا حوادثی که در چنین مناسبت‌های مهمی رخ می‌دهد گرچه ممکن است قابل پیشگیری نباشد اما با بهره‌گیری از امکانات و تجربه سال‌های قبل و مدیریت صحیح می‌شد از این فاجعه با این تلفات جلوگیری کرد که متأسفانه رژیم آل سعود کفایت لازم را نداشت.

یاری خاطرنشان کرد: باید کمیته حقیقت‌یاب از سوی کشورهای حادثه دیده به عربستان اعزام شوند تا ابعاد و علت این فاجعه را بررسی کنند تا مرحمی بر قلب بازماندگان کشته شدگان سرزمین منا باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مقام معظم رهبری با تدبیر و مدیریت از زبان مردم ایران به رژیم آل سعود اعلام کرد که ما انتظار داریم عذرخواهی کنید و به حجاج احترام لازم را بگذارید در غیر این‌صورت برخورد ایران سخت و تندو غیر قابل پیشگیری است.