مراسم تجليل از کارآفرینان برتر طرح هاي اشتغال و خودكفايي از سوي كميته امداد امام خمینی(ره) در تالار ماه عسل رشت با حضور محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رييس برنامه و بودجه كشور و همچنین جمعي از مسئولين استاني برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مراسم تجليل از کارآفرینان برتر طرح هاي اشتغال و خودكفايي از سوي كميته امداد امام خمینی(ره) در تالار ماه عسل رشت با حضور محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رييس برنامه و بودجه كشور و همچنین جمعي از مسئولين استاني برگزار شد.
محمدباقر نوبخت در ابتدای اين مراسم اظهار کرد:۳۹ سال از تاریخ انقلاب اسلامی می‌گذرد و انقلاب ما  تغییرات و تحولات زیادی ایجاد کرده است.

وی به حوادث تروریستی حرم امام (ره) و مجلس اشاره كرد و افزود:تعدادی از هموطنان عزیز ما با زبان روزه به شهادت رسیدند و با گذشت ۳۹ سال از انقلاب اسلامی در برابر چهره اسلام ناب همیشه چهره وحشتناکی به نام اسلام جعلی مطرح شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  در خصوص راه آهن رشت قزوین اظهار داشت:امیدواریم سوت قطار را قبل از نیمه اول امسال بشنویم زیرا کارها به سرعت در حال پیشرفت است.

نوبخت عنوان كرد:بعد از اتمام راه آهن رشت به قزوین، راه آهن رشت انزلی و رشت به آستارا را بلافاصله ادامه می‌دهیم و همچنين بزرگراه منجیل به رودبار را هم نیز ادامه خواهیم داد و تلاش من این است کارهای زیربنایی گیلان را هموار کنم.

سخنگوی دولت با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبری مبني بر  تولید و اشتغال بیان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه واحدهای تولیدی و اصلاح نظام بانکی، تلاش می‌کنیم چرخ تولید شهرک‌های صنعتی گیلان را به حرکت در بیاوریم.

وي همچنين  از راه اندازی ۲ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان  استان گیلان خبر داد و افزود: راه اندازی این تعداد واحد مسکونی به ۱۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اعتبار آن قبل از ماه رمضان وصول خواهد شد.

رييس سازمان برنامه و بودجه كشور  تصريح كرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان برای تحویل مسکن محرومان ۸ میلیارد تومان عقب ماندگی دارد و در تلاش هستيم كه اين معوقات ۸ میلیارد تومانی را قبل از اتمام ماه مبارک رمضان پرداخت كنيم.
سخنگوي دولت در پايان خاطرنشان کرد:  ۵۰۰ دختر دم بخت گیلانی شناسایی شده اند و از سوی کمیته امداد امام (ره)، یک میلیارد تومان براي آنها در نظر گرفته شده که قبل از اتمام ماه رمضان پرداخت می‌شود.